Connect with us

Šport

Preteky do vrchu na Bezovci – Po hrôzostrašnej nehode skončilo auto v potoku

Published

on

Reklama

Predať auto či nepredať? To je otázka. Do starého železa s ním? Ale čoby. Stačí z neho vyhostiť všetky ostatné osoby spolu so sedadlami, z výfuku okrem hrdze odstrániť všetky nepotrebné časti pre vycibrenie zvuku, samolepkami zamaskovať nedokonalosti, na bočné dvere nalepiť štartovné číslo, šupnúť sa do kombinézy, do vrecka nezabudnúť vložiť 50€ na štartovné, na hlavu nasadiť helmu a ste pripravený na pretek Tatry Donau Cup 2011 Stará Lehota – Bezovec. Vlastne omyl. Ten sa už konal.

[singlepic id=13228 w=320 h=240 float=left]Počas víkendu 7. a 8. mája sa areálom poľnohospodárskeho družstva i dolinou Starej Lehoty ozýval ohlušujúci rachot silných motorov, húkanie sanitiek, ale aj traťových maršalov. Štart bol situovaný na ceste pri odbočke do obce Stará Lehota. 91 vozidiel síce štartovalo na pokyn štaréra, no toho sprevádzali dve vyzývané slečny, preto sa zrak pretekárov, ale i divákov mnohokrát nesústreďoval na svetelnú štartovaciu signalizáciu, ale práve na dĺžku ich sukieň. Keby bolo totiž počasie na objednávku, také úžasné, aké sa vydarilo počas víkendu, by si už dávno predplatili v dovolenkových destináciách kdesi na Cypre.

Reklama

Nebola to Baba, Jankov Vŕšok, Ostrá Lúka ani Dobšiná, kopce, ktoré každý pozná, ale úplne nová trať s cieľovou rovinou na rozšírenom parkovisku pred odbočkou do [singlepic id=13247 w=320 h=240 float=right]rekreačného strediska Bezovec. Keď chceli pretekári komunikovať so svetom prostredníctvom mobilných telefónov, museli sa sem vrátiť, pretože v obci nie je pokrytie signálom T-Mobil, čo považovali mnohí za veľké, ale jedno z mála negatív. Počas pretekov neustále pendlovala hore-dolu sanitka, ktorá zasahovala počas prvého dňa k dvom kurióznym prípadom, pretože zranení neboli pretekári, ale civilisti. Miestny chlapec spadol z motorky a vážne si zranil koleno. K prípadu bolo privolané záchranné vozidlo z Piešťan. V druhom prípade si muž vyvrtol členok pri kosení trávy. Hrôzostrašne vyzerajúca nehoda sa však stala počas druhého dňa, kedy predpretekové teórie prudkosti zákrut, na ktorých nemalo byť potrebné ani len podraďovať, vyvrátil Ľubomír Valko (62) z tímu Valko Racing Team, ktorý na prašnej zvlhnutej ceste prerazil v blízkosti divákov a bufetu drevené zábradlie a skončil so svojím vozidlom v potoku. Pretekár vystúpil z vozidla značne otrasený, ale v poriadku. Bol prevezený na vyšetrenia do nemocnice.

[singlepic id=13245 w=320 h=240 float=left]V absolútnej klasifikácii boli počas prvého dňa najrýchlejší Ľuboš Čelín (1), Branisalv Farkaš (2) a Miroslav Kmeť (3). Vyvrátili heslo „Nafta patří do kamen, týpci jezdí na benzín“, pretože prvé dve miesta obsadili dieselové autá. „Kamná vám to ukázali,“ povedal Branislav Farkaš, pre ktorého bola nová trať výzvou. Pretek hodnotí ako zvládnutý a v doterajšej kariére to bolo pre neho najlepšie umiestnenie. To ale ešte netušil, že druhý deň obsadí v celkovom absolutóriu priečku prvú.

Reklama

Organizátori narušili kolobeh prírody naozaj len veľmi skromne. Divákov bolo očakávaných určite viac. Počas prvého dňa prišlo odhadom okolo 400-500 ľudí a v nedeľu ešte o niečo menej, ale tí zanietení a srdcom blízky motoristickému športu si určite prišli na svoje a pozitívne hodnotenia tie nelichotivé úplne vyfiltrovali.

Pohľad z Hondy CRX Tomáša Komára z tímu Motorsport Club Piešťany, ktorý v triede T-1600  obsadil 2. miesto.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=i6mcHjVRI4g[/youtube]

Kompletné výsledky.

[nggallery id=706]

Text a foto: Tatiana Michalková

REKLAMA

 

Reklama