Connect with us

Samospráva

Samospráva na inzercii šetrí, najviac dostáva TV Karpaty

Published

on

Reklama

Mestský úrad má tento rok na propagáciu v rozpočte vyhradených 137-tisíc eur. Oproti roku 2010 je táto položka o 60-tisíc eur nižšia.

[singlepic id=27286 w=320 h=240 float=right]Radnica a jej príspevkové organizácie najviac inzerujú v regionálnych printových médiách. Verejnosť informujú najmä o pripravovaných podujatiach, predajoch majetku alebo občanom pripomínajú rôzne termíny, prípadne ich upozorňujú na platnosť nových nariadení. Náklady na inzerciu každý rok klesajú.

Reklama

Mestský úrad mal v roku 2010 v rozpočtovej položke Propagácia a cestovný ruch 196 468 eur, v tomto roku to je 137 825 eur. Táto suma okrem inzercie zahŕňa aj náklady na výrobu propagačných materiálov, vydávanie časopisu Revue Piešťany a novín Radnica informuje, výdavky na účasť na veľtrhoch cestovného ruchu.

Radnica  minulý rok najviac inzerovala v A. B. Piešťany (3 822 eur), Piešťanskom týždni (2 704 eur) a v Petit Press, pod ktorý patria denník SME a týždenník MY Trnavské noviny (1 146 eur). Z naplánovaných 9 500 eur na inzerciu minula 7 800 eur.

Reklama

V júni 2011 mestskí poslanci zrušili online prenosy zo zasadnutí zastupiteľstva, ktoré zabezpečovala spoločnosť Infonet. Tá v niekoľkých nasledujúcich mesiacoch ešte poskytovala túto službu samospráve zdarma, ale neskôr s tým skončila. Záznamy z rokovania poslancov vtedy aj dnes vyhotovuje TV Karpaty, na ktorej fungovanie radnica v tomto roku prispeje čiastkou 53 325 eur. To je o 7-tisíc menej ako pred troma rokmi.

Ďalšími zadávateľmi inzercie sú mestské príspevkové organizácie. Mestské kultúrne stredisko  zadáva najviac inzercie do A.B. Piešťany. V minulom roku to bolo necelých 1000 eur. V roku 2010 si objednávalo záznamy podujatí v TV Karpaty (1011,50 eur) aj u spoločnosti Karpaty realmedia, s.r.o (500 eur). V ďalších dvoch rokoch už objednávky smerovali iba do Karpaty realmedia, s.r.o. (2011 – 664 eur, 2012 – 996 eur), ktorej konateľom je Peter Karcol. Ten je zároveň riaditeľom TV Karpaty a členom dozornej rady.

„Na inzerciu využívame služby A. B. Piešťany, na viac nemáme zdroje,“ uviedla riaditeľka knižnice Margita Galová a dodala, že príspevky vysielané v regionálnej televízii pre túto inštitúciu objednáva mestský úrad. Knižnica vlani minula na inzerciu v A. B. Piešťany 763 eur.

Mestský úrad rok 2010 2011 2012
Piešťanský týždeň – Winter Média, a. s. 4342,02 2310,83 2704,42
A.B. Piešťany 3543,87 3864,69 3822,22
Petit Press (Sme, TN) 979,38 805,96 1146,64
Hospodárske noviny 0 180,82 0
Pravda (perex) 0 108,72 138,72
Trade Tising 626,45 0 0
Trnavský hlas Webhouse 1184,28 895,68 0
INÉ (napr. Baupress ) 0 1494,3 0
MsKS rok 2010 2011 2012
A.B. Piešťany, s.r.o. 1227,81 1180,74 984,24
Piešťanský týždeň – Winter Média, a. s. 579,45 713,03 406,47
JOMA Jozef Čurilla 232,36 232,36 232,36
MEDIATEL 0 906,24 0
Mestská knižnica rok 2010 2011 2012
A.B. Piešťany 811,84 763,2 763,2
Piešťanský týždeň – Winter Média, a. s. 190 0 0

 

Text: Martin Palkovič

Reklama