Samospráva
Samospráva na inzercii šetrí, najviac dostáva TV Karpaty
Mestský úrad má tento rok na propagáciu v rozpočte vyhradených 137-tisíc eur. Oproti roku 2010 je táto položka o 60-tisíc eur nižšia.
[singlepic id=27286 w=320 h=240 float=right]Radnica a jej príspevkové organizácie najviac inzerujú v regionálnych printových médiách. Verejnosť informujú najmä o pripravovaných podujatiach, predajoch majetku alebo občanom pripomínajú rôzne termíny, prípadne ich upozorňujú na platnosť nových nariadení. Náklady na inzerciu každý rok klesajú.
Mestský úrad mal v roku 2010 v rozpočtovej položke Propagácia a cestovný ruch 196 468 eur, v tomto roku to je 137 825 eur. Táto suma okrem inzercie zahŕňa aj náklady na výrobu propagačných materiálov, vydávanie časopisu Revue Piešťany a novín Radnica informuje, výdavky na účasť na veľtrhoch cestovného ruchu.
Radnica minulý rok najviac inzerovala v A. B. Piešťany (3 822 eur), Piešťanskom týždni (2 704 eur) a v Petit Press, pod ktorý patria denník SME a týždenník MY Trnavské noviny (1 146 eur). Z naplánovaných 9 500 eur na inzerciu minula 7 800 eur.
V júni 2011 mestskí poslanci zrušili online prenosy zo zasadnutí zastupiteľstva, ktoré zabezpečovala spoločnosť Infonet. Tá v niekoľkých nasledujúcich mesiacoch ešte poskytovala túto službu samospráve zdarma, ale neskôr s tým skončila. Záznamy z rokovania poslancov vtedy aj dnes vyhotovuje TV Karpaty, na ktorej fungovanie radnica v tomto roku prispeje čiastkou 53 325 eur. To je o 7-tisíc menej ako pred troma rokmi.
Ďalšími zadávateľmi inzercie sú mestské príspevkové organizácie. Mestské kultúrne stredisko zadáva najviac inzercie do A.B. Piešťany. V minulom roku to bolo necelých 1000 eur. V roku 2010 si objednávalo záznamy podujatí v TV Karpaty (1011,50 eur) aj u spoločnosti Karpaty realmedia, s.r.o (500 eur). V ďalších dvoch rokoch už objednávky smerovali iba do Karpaty realmedia, s.r.o. (2011 – 664 eur, 2012 – 996 eur), ktorej konateľom je Peter Karcol. Ten je zároveň riaditeľom TV Karpaty a členom dozornej rady.
„Na inzerciu využívame služby A. B. Piešťany, na viac nemáme zdroje,“ uviedla riaditeľka knižnice Margita Galová a dodala, že príspevky vysielané v regionálnej televízii pre túto inštitúciu objednáva mestský úrad. Knižnica vlani minula na inzerciu v A. B. Piešťany 763 eur.
Mestský úrad | rok 2010 | 2011 | 2012 |
Piešťanský týždeň – Winter Média, a. s. | 4342,02 | 2310,83 | 2704,42 |
A.B. Piešťany | 3543,87 | 3864,69 | 3822,22 |
Petit Press (Sme, TN) | 979,38 | 805,96 | 1146,64 |
Hospodárske noviny | 0 | 180,82 | 0 |
Pravda (perex) | 0 | 108,72 | 138,72 |
Trade Tising | 626,45 | 0 | 0 |
Trnavský hlas Webhouse | 1184,28 | 895,68 | 0 |
INÉ (napr. Baupress ) | 0 | 1494,3 | 0 |
MsKS | rok 2010 | 2011 | 2012 |
A.B. Piešťany, s.r.o. | 1227,81 | 1180,74 | 984,24 |
Piešťanský týždeň – Winter Média, a. s. | 579,45 | 713,03 | 406,47 |
JOMA Jozef Čurilla | 232,36 | 232,36 | 232,36 |
MEDIATEL | 0 | 906,24 | 0 |
Mestská knižnica | rok 2010 | 2011 | 2012 |
A.B. Piešťany | 811,84 | 763,2 | 763,2 |
Piešťanský týždeň – Winter Média, a. s. | 190 | 0 | 0 |
Text: Martin Palkovič