Connect with us

Koktail

Maľovanie plameňom preslávilo Piešťanca aj v Hollywoode

Published

on

Reklama

Pracoval pre viaceré reklamné agentúry, televíziu a ako vedúci animátor v spoločnosti Cauldron sa podieľal na tvorbe hier ako Conan, Soldier of Fortune, alebo Civil War pre firmu Activision. V tomto roku sa však absolvent architektúry na STU Peter Blaškovič (36) z Piešťan rozhodol založiť vlastnú značku Escape Motions a naplno sa venovať programu Flame Painter a ďaľším experimentálnym projektom. Netrvalo dlho a so žiadosťou o spoluprácu ho oslovil aj gigant v oblasti zábavného priemyslu Sony Entertainment. Flame Painter využívajú aj v hollywoodských štúdiách. 

[singlepic id=22601 w=320 h=240 float=right]Ako ťa napadlo vytvoriť program Flame Painter? Čo všetko tomu predchádzalo?

Reklama

Vizuálnym a grafickým efektom na počítačoch som sa venoval už na strednej škole, kde sme spolu s Mariánom Škrabákom robili rôzne vizuálne demá na počítačoch Amiga, počítač mal vtedy 7 MHz procesor a na tú dobu sa s ním dali stvárať pekné kúsky. Na vysokej škole som začal robiť 3D animácie pre rôzne reklamné agentúry a televíziu a osem rokov som robil v hernom priemysle pre Activision vo firme Cauldron. Popri tom som sa venoval svojej experimentálnej tvorbe a toto hobby vlastne len prerástlo do profesionálnej úrovne. Postupne som začal robiť aplikácie, kde si užívatelia sami mohli robiť svoje efekty a tvoriť grafiku.

Ako dlho program vznikal a koľko svojho času mu venuješ dnes?

Reklama

Samotné jadro programu som nakódil ešte v roku 2009 asi za týždeň, ako súčasť projektu “I am an artist”, kde som chcel ukázať, že každý človek môže byť umelec, len k tomu potrebuje nástroje, ktoré ho budú k tvorbe inšpirovať. Vytvoril som viacej kreatívnych aplikácií, v ktorých užívatelia môžu vytvárať grafiku alebo efekty, ale Flame Painter sa stal najobľúbenejším. Postupne som do neho pridával rôzne funkcie a teraz spolu s Rasťom Hornákom sa mu venujeme už druhý rok, od tohoto roku na plný úväzok.

[singlepic id=22602 w=320 h=240 float=left]O čom je vlastne ten program, čo všetko dokáže a pri akej práci sa môže využívať?

V programe sa dá maľovať procedurálnym štetcom, ktorý simuluje plameň, čiže zanecháva ohňovú, či plamennú stopu na výkrese. Vďaka možnosti rôznych nastavení si môže užívateľ vytvoriť veľa druhov vlastných štetcov. Je špecifický tým, že je to jediná aplikácia na svete, s ktorou sa dá takto pracovať. Používa sa v reklamnom priemysle, grafike, dizajne, používajú ho profesionáli, ale aj amatéri. Prišlo mi niekoľko emailov od učiteliek, ktoré ho používajú pri vyučovaní, keďže deti sa s ním veľmi radi hrajú.

Aké vylepšenia ho ešte čakajú?

Mam veľmi dlhý zoznam vylepšení, ktoré by som chcel do programu pridať. Mnoho funkcii vychádza z mojich skúseností s grafickými aplikáciami a veľa nápadov nám posielajú samotní užívatelia. Je to zoznam, ktorý sa bude realizovať niekoľko rokov, keďže každé vylepšenie vyžaduje množstvo času a testovania.

[singlepic id=22594 w=320 h=240 float=right]Ako sa programu podarilo preraziť vo svete? Ako sa to začalo a čo bol najväčší úspech?

Keď som vydal prvú experimentálnu verziu programu, hneď sa stala veľmi populárnou a užívatelia si začali vzájomne posielať linky na moju stránku. Začali mi posielať obrázky, čo všetko v tom vytvorili a písať, čo by som mohol vylepšiť. Skvelé na tom je to, že aj ľudia, čo nemajú umelecké sklony v ňom vedia vytvoriť pekné dielo. Práve to ma teší najviac a považujem to za najväčší úspech, keď vidím, že ľudia sú motivovaní k tomu, aby tvorili, aby vytvorili niečo unikátne pre seba, či pre druhých. Viacej umelcov mi písalo, že nemali inšpiráciu, ale keď objavili Flame Painter, tak začali opäť tvoriť. To je skutočne úžasné.

Je potrebné, aby žil tvorca takého programu v zahraničí (kvôli kontaktom, inšpirácii) alebo si ho vytvoril doma v Piešťanoch?

Myslím si, že je jednoduchšie, keď človek žije tam, kde sa môže stretávať s ľuďmi s podobným zmýšľaním, záľubami alebo podobnými skúsenosťami. Je dobre keď vás môžu motivovať ľudia okolo seba, tým vás posúvajú ďalej a vy zase ich. Takže najlepšie je vždy byť v centre diania, ale dnes v dobe internetu to nie je nevyhnutné. Umelci, s ktorými som v kontakte, žijú po celom svete a nie je problém sa s nimi spojiť cez Skype, Facebook alebo iným spôsobom. Ale najlepšie je to samozrejme vždy osobne. A hlavne si myslím, že najdôlezitejsie je pracovať s tým, čo človek má k dispozícii, lebo veľa ľudí žije v tom, že čo všetko by som dokázal, keby… Takže moja skúsenosť je: robiť a žiť naplno s tým, čo mám.

Mohol by si povedať niečo viac o spolupráci so Sony Entertainment/Columbia Pictures?

Spolupracoval som s rôznymi zahraničnými a slovenskými spoločnosťami, veľmi veľkú skúsenosť mi dala práca v zábavnom priemysle, kde pracuje veľa nadaných ľudí. Jedna z najzaujímavejších bola spolupráca so Sony Entertainment. Po jednom maily mi zavolali, že by mali pre mňa projekt pre jednu ich umelkyňu, ktorú zastrešuje Columbia Pictures. Išlo o speváčku Willow Smith, ktorá je dcérou známeho herca Willa Smitha a robil som pre ňu špeciálnu verziu Flame Paintera. Celé to bolo na propagáciu letného hitu “Whip my hair”, kde ľudia mohli maľovať podobným spôsobom, ako to bolo vidieť vo videoklipe.

[youtube width=“522″ height=“316″]http://www.youtube.com/watch?v=ymKLymvwD2U[/youtube]

Aké sú tvoje najbližšie plány, realizuješ aj nejaké ďalšie programy?

Mam v “šuplíku” viacej ďaľších zaujímavých projektov, sú v rôznom štádiu rozpracovanosti, ale neviem ktorý z nich ako prvý uvidí denné svetlo. Pravdepodobne najskôr dotiahnem ďalší experimentálny projekt – Fields do finálnej verzie, pridám do neho ďalšie funkcie, aby ho užívatelia mohli naplno využívať. A čoskoro by som chcel na stránke otvoriť galériu s obrazmi vytvorenými vo Flame Painteri.

Flame Painter je dostupný na adrese www.escapemotions.com a užívatelia si môžu vyskúšať aj jeho online verziu

[nggallery id=1253]

Text: Martin Palkovič, Ilustrácie: www.escapemotions.com Foto: archív Petra Blaškoviča

Reklama