Novinky
Poštová banka, ktorú vedie Piešťanec, otvorila v kúpeľnom meste novú pobočku
Poštová banka otvorila novú pobočku v Piešťanoch na ulici Andreja Hlinku 46. Prečo je pre banku toto mesto dôležité nám porozprával rodák z Piešťan a generálny riaditeľ Poštovej banky, Andrej Zaťko.
Ako sme spomínali v úvode, Piešťany sú vašim rodným mestom. Aké spomienky sa Vám s ním spájajú?
Na Piešťany mám krásne spomienky. Prežil som tu detstvo a stále sa sem rád vraciam. Na štúdium som odišiel do Bratislavy a už som tam zostal. Špeciálne spomienky mám na park, kde sme sa chodili často prechádzať a ako úplne malý aj bicyklovať.
Vraciate sa do mesta rád? Čo je Vašou srdcovkou resp. miestom, kam v rámci mesta chodíte najradšej?
Piešťany majú príjemnú pokojnú atmosféru a sú skvelé na oddych aj šport. Keď som tu, stále ma to ťahá do parku a do centra. Len tak sa prejsť a navnímať atmosféru. No a potom si rád zájdem aj do kúpeľov do zrkadliska. Ale čo je úplne skvelé pre aktívnych ľudí, je určite hrádza a Slňava.
Bolo otvorenie pobočky Poštovej banky v meste aj Vašou osobnou iniciatívou?
Áno aj nie. Chceme byť totiž, aj prostredníctvom vlastných pobočiek, zastúpení v každom okresnom meste. Piešťany teda boli v zozname miest, kde chceme byť prítomní. Ale trochu som pritlačil na načasovanie a som rád, že sa nám to podarilo. Piešťanská pobočka je 52. otvorenou pobočkou a postupne sa blížime do finále v celkovom počte pobočiek. Je dizajnová, veľmi moderná a veríme, že sa v nej klienti budú cítiť naozaj príjemne.
Poštová banka spolupracuje s so Slovenskou poštou, vďaka čomu je najdostupnejšou bankou na Slovensku. Má 1 500 kontaktných miest na všetkých poštách, aj na tých najmenších dedinách. Navyše môžu klienti Poštovej banky od začiatku tohto roka počítať s komfortnejšími a kvalitnejšími finančnými službami na vybraných poštách, kde vznikli pracoviská „Banka na pošte“. Na 203 poštách bolo od tohto roka zriadených 322 pracovísk „Banka na pošte“, ktoré postupne prechádzajú modernizáciou a redizajnom.
Pobočka v Piešťanoch sa nenachádza v centre mesta. Bol to zámer?
Veľmi dlho nám trvalo, kým sme našli vhodné miesto. Ale ako sa hovorí, trpezlivosť ruže prináša a nám sa naozaj oplatila. Pobočka sa nenachádza v centre mesta a to bol aj zámer. Hľadali sme lokalitu, kde sa dobre parkuje a kde sa viete jednoducho dopraviť. To sa nám, myslím, podarilo.
Na čo sa môžu klienti na pobočke tešiť?
Všetky naše pobočky sú navrhnuté dizajnérom, ktorý si dal záležať nielen na vizuálnej stránke, ale taktiež dbal na komfort a celkovú atmosféru. Klienti tu dostanú výbornú kávu, ktorú, ako tvrdí riaditeľ piešťanskej pobočky, varí on sám :-) Poštová banka sa navyše snaží fungovať ekologicky, teda na pobočke nájdete iba živé kvety, recyklovaný papier, žiadne plastové poháre alebo fľaše. Snažíme sa fungovať čo najviac v súlade s prírodou a je to na celkovej atmosfére pobočky cítiť. Zároveň veľmi intenzívne pracujeme na zákazníckom zážitku. Klienti majú mať v banke príjemný pocit. Chceme im byť partnerom, nie otlakom na nohe.
Poštová banka prešla dosť výraznou zmenou. Čo priniesla?
Rebrandingom v roku 2017 sa odštartovala veľká vizuálna zmena loga a pobočiek. Tá hlavná ale prebehla v banke vo vnútri. Začali sme s modernizáciou všetkých bankových systémov. Postupne prichádzame s novými produktmi a službami. Hneď vo februári sme spustili mobilnú aplikáciu a priniesli Štartovaciu pôžičku za 0-percentný úrok. V apríli sme doplnili portfólio úverom na bývanie. Na trhu hypoték sme sa posilnili jesennou komunikačnou stratégiou s dôrazom na najnižší úrok na trhu. V máji sme spustili aplikáciu Peniaze s5, ktorá umožňuje klientom dvakrát do mesiaca vrátiť peniaze pri platbe kartou u vybraných obchodníkoch od 1 % do 40% hodnoty tovaru. Poštová banka neustále prináša niečo nové a zaujímavé pre klientov a tento rok nebude iný.
Čím sa chce Poštová banka odlíšiť od konkurencie?
Poštová banka chce klientom prinášať vždy inovatívne ponuky a prinášať najlepšie riešenia. V súčasnosti ponúka hypotéku Užitočné bývanie s úrokom už od 1 % ročne pri fixácii na päť rokov, takže sa nebudete musieť báť zvýšenia úrokov. Za jej poskytnutie si banka nepýta žiadny poplatok. Klientom odporúčame, aby si vzali hypotéku alebo refinancovali svoje staré dlhy čo najskôr, keďže od júla sa menia legislatívne podmienky. Národná banka sprísni podmienky dostupnosti k úverom. Analytici navyše predpokladajú, že sa úrokové sadzby na historickom minime už dlho neudržia.
Čo by ste zaželali pobočke v Piešťanoch?
Pobočke v Piešťanoch, ale aj v iných mestách, by som zaželal najmä veľa spokojných klientov, pretože spokojný klient je tá najlepšia vizitka toho, že zmeny v Poštovej banke robíme správne.