Novinky
Bezstarostné IT?
Prídete do práce a je skôr výnimkou, keď Vás neosloví niektorý zo zamestnancov kvôli problému, ktorý súvisí s Vašim IT? Investovali ste tisíce do toho aby ste mali všetko, čo potrebujete od renomovaných výrobcov no i tak to občas trochu zadrhne? Všetok ten hardware a software, ktorý máte nainštalovaný by sa dal prirovnať skôr k živému organizmu než k veci, ktorá sa len položí, zapne a ďalej sa o túto netreba zaujímať. Celé to znie možno na prvý pohľad trochu nadsadene, no realita k tomu nebude mať tak ďaleko. Poďme sa pre to bližšie pozrieť na to, prečo je to práve tak.
IT, to nie sú len Vaše počítače a tlačiarne. To je niekedy jeden WiFi router, inokedy však kľudne kilometre káblov, desiatky switchov, routerov a veľa ďalších zariadení. Všetko sú to prvky, bez ktorých by ste v práci nerobili práve to, čo s počítačmi robiť potrebujete. Všetky tieto prvky majú svoj „Život“ a tak, ako my ľudia aj tieto prvky môžu „Ochorieť“. Niekedy stačí drobná oprava, inokedy je nutná výmena. Problémom je len fakt, že toho o sebe obvykle veľa nenahovoria a už vôbec si nezavolajú lekára – informatika. Záleží na tom, ako sa na ich stav spýtame a aké možnosti privolania pomoci týmto zariadeniam dáme.
Servis a údržba IT, to nie je len o tom zavolať „Servisáka“ keď niečo nejde. Čo ten pracovník, ktorý nemôže kvôli pokazenému počítaču pracovať a čaká na jeho opravu prepletajúc prstami? Čo ten skladník, ktorý nevie vytlačiť výdajku, a tak sa nervózne prechádza po sklade, kým príde „Servisák“ a problém odstráni. Niekto možno povie že je to bežné, pretože iný prístup nezažil. Jednoducho ak sa niečo pokazí, zavolám a niekto to príde opraviť. Áno aj takto funguje veľa spoločností, čo následne na prestoje a stres, ktoré takýmto stavom môžu vzniknúť? Prečo to celé nerobiť inak?
Na celú túto problematiku sa dá pozrieť aj inak. Využívať sofistikované monitorovacie nástroje vopred tak vedieť, ak sa začína niekde objavovať problém. Je jedno či sa jedná o počítač, či iné zariadenie. Ak sa vieme správne opýtať na jeho stav, povie nám toho o sebe veľmi veľa. Takýto dohľad vie prípadné anomálie reportovať priamo na dohľadové centrum, a tak až k „Servisákovi“ avšak často skôr, než dôjde k úplnému zlyhaniu. Je pravdou, že nie všetko a vždy sa dá zistiť takto „Jednoducho“. Avšak, keď takýto dohľad doplníme o pravidelné kontroly, podobne ako keď idete každých X kilometrov na plánovanú výmenu oleja s autom do servisu. Výsledkom je minimalizácia väčšiny závažných problémov. Vďaka tomu prípadné servisy trvajú kratšie, poruchy sa vyskytujú menej často a majú obvykle aj menšie následky. Teda šetríte čas, stres aj peniaze, a to už za úvahu stojí.
Ako na to? Recept je jednoduchý. Monitorovanie, pravidelná profylaktika a pochopiteľne kvalitný havarijný servis „Pre strýčka náhodu“. Ako si dovolíme tvrdiť, že to všetko zvládneme? Náš dohľad dnešnému dňu monitorujú takmer 64 tisíc rôznych stavov systémov našich zákazníkov. Disponujeme komplexným tímom pracovníkov, a to od call centra až po celé tímy sieťarov, informatikov a ďalší podporný personál, ktorý je vždy pripravený spraviť bez zbytočného čakania všetko pre to, aby bolo Vaše IT efektívnejšie, firma výkonnejšia a zamestnanci spokojnejší. Znie to utopisticky? Kdeže. Toto a oveľa viac je našou denno-dennou rutinou.
Chcete sa dozvedieť viac? Navštívte www.lombard.sk a kontaktujte nás. Úvodná konzultácia či audit je bezplatný. Teda neriskujete vôbec nič. Nejde nám za každú cenu „niekomu niečo“ predať. Bude nám však veľkým potešením, spoznať každého bez ohľadu nato či sa jedná o živnostníka alebo prevádzku nadnárodnej spoločnosti.
PR