Connect with us

Novinky

Aj v Piešťanoch sa dá nájsť práca, ktorá vám umožní rásť a bude pre vás zábavou

Published

on

Reklama

Viete si v súčasnosti predstaviť pracovať šestnásť rokov v jednej firme? Mnohí možno nie, avšak ak nájdete zamestnanie, kde sa o vás starajú, vážia si vás a máte istotou osobného rastu a kariérneho postupu, tak prečo nie? Príkladom je Piešťanka Zuzana Grausová a spoločnosť ON Semiconductor Slovakia, ktorá patrí do nadnárodného konzorcia. Spoločnosť pôsobí v Piešťanoch od roku 1998. Je príkladom zamestnávateľa, ktorý je síce náročný na výkonnosť svojich zamestnancov, avšak rovnako veľa aj dáva – od rôznych sociálnych benefitov až po kariérny postup v rámci projektov po celom svete.

Zuzana Grausová bola jedným z prvých zamestnancov, ktorí začali pre ON Semiconductor na Slovensku pracovať. Firma v Piešťanoch kúpila areál bývalej Tesly. Prvotná stratégia bola zameraná na výrobu polovodičových súčiastok, neskôr bola postupom času pretransformovaná na vytvorenie centra, ktoré poskytuje technicko-obchodné služby zákazníkom korporácie a taktiež internú podporu korporátnym oddeleniam.

Reklama

Hlavnou devízou absolventky Hotelového manažmentu na Hotelovej akadémii Ľudovíta Wintera bola angličtina. Tú si po škole zdokonaľovala v New Yorku a v Škótsku. „Okrem jazyka som si v USA osvojila pracovné návyky a princípy, ktorých sa držím doteraz. Taktiež som pochopila a zažila americkú kultúru, čo v práci využívam každý deň,“ približuje začiatky svojej kariéry Z. Grausová.

ON Semiconductor je nadnárodná spoločnosť, ktorá sa zaoberá výrobou polovodičov. Pokrýva rôzne trhy a odvetvia priemyslu – od automobilového, cez letecký a elektrotechnický priemysel, oblasť mobilných telefónov až po medicínske zariadenia. Výrobné jednotky firmy sú po celom svete. Celkovo má viac ako 30-tisíc zamestnancov, produkuje viac ako 86-tisíc typov výrobkov a ročný objem výroby presahuje 60 miliárd kusov. Ak povieme, že neexistuje elektronický výrobok, v ktorom by nebola aspoň jedna polovodičová súčiastka z ON Semiconductor, nie sme ďaleko od pravdy.

Reklama

V roku 2009 spoločnosť v rámci optimalizácií presunula výrobu polovodičov z Piešťan do iných svojich fabrík, avšak zostalo tu zákaznícke centrum, obchodní predajcovia, marketing, oddelenie kvality, IT oddelenie, oddelenie financií, logistiky a technická podpora a taktiež niekoľko menších oddelení s technicko-obchodným zameraním, ktoré sú nesmierne dôležitou súčasťou potrebnou pre celkové fungovanie korporácie. ON Semiconductor má na Slovensku aj oddelenie designu, ktoré sídli v Bratislave. Celkovo na Slovensku pôsobí viac ako 325 zamestnancov, z toho priamo v Piešťanoch ich je viac ako 250.

Zákaznícke centrum je predná línia

Zuzana Grausová vedie európske zákaznícke centrum. Pred šestnástimi rokmi bola medzi prvými dvanástimi ľuďmi, ktorí na ňom v Piešťanoch začali pracovať. Odvtedy prešla štyrmi rôznymi úrovňami a dnes mu šéfuje. Centrum sa rozrástlo a má už viac ako päťdesiat zamestnancov. „V rámci Piešťan podporujeme európsky zákaznícky servis, ale aj časť amerického trhu. Máme dva rôzne tímy, náš chodí normálne na dennú smenu a podporuje Európu a potom tu máme kolegov, ktorí začínajú o tretej popoludní a pracujú do polnoci, aby pokryli amerických zákazníkov v ich časovej zóne,“ vysvetľuje Z. Grausová.

Zákaznícke centrum rieši podporu projektov a zákazníkov, stará sa o objednávky a realizuje biznis, ktorý dohodnú obchodníci. „Väčšina procesov je plne automatizovaných, našou hlavnou úlohou je teda dohliadnuť na to, aby boli v poriadku dáta, s ktorými sa pracuje. Ak to tak nie je, kontaktujeme zákazníkov a danú vec riešime. Monitorujeme relevantnosť dát na objednávke, jej vybavenie a, ak treba, tak aj urýchlenie dodania v spolupráci s logistikou. Predstavujeme poprednú líniu, styčný bod pre našich zákazníkov, avšak za nami je ďalšia armáda kolegov, ktorí robia všetko preto, aby veci fungovali,“ popisuje činnosť oddelenia.

Na otázku, či je práca na jej oddelení len o vybavovaní emailov a sledovaní tabuliek, reaguje: „Sú zákazníci, ktorí preferujú verbálnu komunikáciu a budú vám volať každé dve hodiny, prosto budú s vami komunikovať a sú takí, ktorým stačí emailová komunikácia. Podporu sa snažíme poskytovať v rodnom jazyku zákazníka, takže na oddelenie primárne hľadáme ľudí s konkrétnymi jazykmi, ktorými hovoria naši zákazníci, či už je to nemčina, francúzština, alebo taliančina. Základom je však angličtina, bez nej sa človek v našej firme nezaobíde.“

V ON Semiconductor majú zamestnanci možnosti pre rast

Človek pracujúci v zákazníckom centre musí byť komunikatívny a musí ovládať jazyky. „Keď hľadáme človeka pre konkrétneho zákazníka, špecifikujeme konkrétnu jazykovú požiadavku v inzeráte, ale musí tam byť kombinácia ďalších vecí. Úplne zjednodušene by som povedala, že musí mať zdravý sedliacky rozum. Človek po školení musí vedieť, čo má robiť, ako to má robiť, ale už samotné priority v priebehu dňa, ako sa vynárajú jednotlivé úlohy, si musí stanoviť sám na základe svojho úsudku. Ako prvé prichádzajú veci, ktoré treba diskutovať s kolegami v Ázii, potom v priebehu dňa rieši veci v Európe a večer vybavuje aktivity s tímami v Amerike. Technické vzdelanie je pri našej práci výhodou, ale absolútne nie je podmienkou. Máme ľudí s univerzitným titulom, avšak rozvíjame aj spoluprácu so strednými školami. Dôležité je byť jazykovo zdatný. Často k nám prichádzajú ľudia, ktorí majú skúsenosti zo zahraničia – teraz sa nám dosť takých vracia napríklad kvôli Brexitu. Nemusia jazyk priamo študovať, ale ak boli 10 či 15 rokov v zahraničí, majú jazyk vžitý z praxe,“ hovorí Z. Grausová.

ON Semiconductor pôsobí po celom svete, v rámci firmy preto existuje viacero možností rastu a rozvoja. Túžia po ňom mnohí mladí ľudia, ktorí nechcú zostať na jednom mieste. „Samozrejme, snažíme sa v prvom rade silných ľudí udržať a poskytnúť im príležitosť rastu na našom oddelení. V rámci nášho tímu môžu ľudia participovať na rôznych projektoch lokálneho či korporátneho významu a takto ďalej rásť a zúročiť svoje skúsenosti. Taktiež je tu možnosť posunúť sa na iné pozície v rámci ON Semiconductor Slovakia alebo na seniorské pozície. Snažíme sa človeku vytvoriť príležitosť na rast. Poskytujeme rôzne druhy tréningov, je tu možnosť rotácie medzi oddeleniami. V rámci projektov je tiež možné cestovať. Od konkrétneho projektu závisí, kam človek vycestuje na prechodné obdobie a kde sa stáva súčasťou tímu. Zvyšovanie potenciálu našich zamestnancov podporujeme aj cez Talent program,“ približuje energická vedúca, ktorá podľa zamestnancov pôsobí ako dobrá mama.

Spoločnosť je veľmi dynamická, rozrastá sa v rámci existujúcich kapacít a zároveň aj akvizíciami iných firiem. To vytvára príležitosti pre sebarealizáciu na stále širšom poli. Ľudia z Piešťan navštívili napríklad Tokio a Osaku potom, čo spoločnosť kúpila firmu v Japonsku. Ich úlohou bolo mapovať procesy systému práce miestneho tímu. Podľa Zuzany Grausovej tak existuje možnosť pre kariérny rast v ON Semiconductor v rámci tímu i mimo neho. „Myslím si však, že každú zmenu možno považovať za kariérny rast. Nemusí to byť nutne len smerom hore. Ľudia, ktorí vychádzajú z nášho oddelenia, majú veľmi dobrý základ. Viacero ich od nás prešlo na iné oddelenia, do iných tímov, napríklad na customer marketing, do logistiky či medzi obchodných zástupcov. Piešťany sa rozširujú, otvárame nové oddelenia a je vidno, ako manažéri aj z iných krajín pozerajú na môj tím. Podporujem to, i keď by sa to dalo vnímať aj negatívne, že mi niekto vyťahuje ľudí z tímu. Naopak, ja vidím to pozitívne a som hrdá na svojich ľudí, že sú silní a môžu ďalej rásť,“ s potešením dodáva Z. Grausová.

Keď práca teší

Práca zamestnancov zákazníckeho centra je veľmi živá. „Prirovnávam to k malej redakcii, stále to tu bzučí akoby v úli, ľudia sa radia, komunikujú. Medzi zákazníkom a daným pracovníkom zákazníckeho centra existuje úzky vzťah, aj keď táto komunikácia je v prevažnej miere telefonická či emailová. Pre neustále budovanie a zlepšovanie vzťahu so zákazníkom podporujeme stretnutia pracovníkov so zákazníkom či už u nás, alebo v ich krajine. Nie sme totiž callcentrum, sme dedikovaný zákaznícky servis. Ak si náš zamestnanec so zákazníkom vybuduje vzťah, veľmi to pomáha v každodennej komunikácii ako aj pri riešení krízových situácií,“ vysvetľuje Z. Grausová.

Možnosť cestovať je jedným z aspektov práce, ktorý súvisí s aktivitami spoločnosti. Je to tiež spestrenie každodennej rutiny. Práca v ON Semiconductor je výzvou, ktorá so sebou prináša možnosť spoznávať iné kultúry a prostredie.

PR

Reklama