Connect with us

Novinky

Koronavírus zasiahol aj obchod, prežijú pripravení a flexibilní. Odborník ponúka cenné rady ako situáciu zvládnuť

Published

on

Reklama

Koronavírus zasiahol do našich životov radikálne a zrejme nás čaká veľmi náročné obdobie. Kamenné prevádzky sú zrazu zatvorené a nik nevie koľko ešte budú. Obchody stoja, prostriedky neprichádzajú a mnohí podnikatelia začínajú boj o prežitie. Správanie spotrebiteľov je zrazu iné ako doteraz. V neistote riešia len najnutnejšie veci. Niektoré firmy sa dokázali veľmi rýchlo adaptovať, prispôsobiť svoje služby a aspoň čiastočne sanujú vzniknutú situáciu. „Zo dňa na deň“ sa online prostredie stalo tým, vďaka ktorému môžu prežiť. Potvrdzuje to aj Michal Čuridlo, zakladateľ digitálnej marketingovej agentúry iFocus, ktorá je držiteľom prestížneho certifikátu Google Partner a svoje služby poskytuje klientom po celej Európe. Všetky jeho myšlienky si môžete prečítať  v zverejnenom blogu.

„Či už máte reštauráciu alebo železiarstvo, vaša prevádza je zavretá. Podnikáte v B2B odvetví, poskytujete svoje služby iným firmám. V súčasnosti nikto nevie, koľko uvedený stav potrvá. Nájom, zamestnanci naskladnený tovar, to sú fixné náklady, ktoré vás ťažia. Jedným z možných riešení sa javí online predaj, čo dokazujú aj výsledky predaja za uplynulé obdobie,“ hovorí Piešťanec Michal Čuridlo. S online prostredím má bohaté skúsenosti, ktoré teraz zúročuje vo vlastnej agentúre iFocus. Predtým však pôsobil na pozícii marketingového manažéra Českých aerolínií v Londýne. Neskôr sa pridal k projektu pelikan.sk ako obchodný a marketingový riaditeľ. Aj vďaka nemu sa tento projekt stal najúspešnejším v predaji leteniek na Slovensku.

Reklama

Teraz sleduje ako niektoré firmy promptne zareagovali na situáciu a využili možnosti, ktoré im zostali. Iné akoby váhali a nevedia, čo ďalej. V čase koronakrízy je dôležité preklenúť obdobie neistoty a transformovať svoje podnikanie na dobu digitálnu. „Pokiaľ už máte funkčný eshop a zásobu tovaru, ktorý je momentálne pre ľudí zaujímavý, ste vo výhode. To však nie je samospasiteľné a potrebujete, aby o vás ľudia vedeli. Dosiahnuť je to možné viacerými spôsobmi od propagácie cez platformy ako Facebook, Google, či inzertnými kampaňami v online médiach, ktoré momentálne „trhajú“ rekordy návštevnosti,“ vysvetľuje M. Čuridlo.

Firmy, ktoré ešte nie sú online by mali zrealizovať „digitálnu transformáciu“

Čo však majú robiť tí, ktorí zatiaľ do online sveta veľmi neprenikli? „Mali by zrealizovať nazvime to digitálnu transformáciu. Tá pozostáva z viacerých krokov. V prvom rade, ak ešte nemajú webovú stránku, mali by si ju zriadiť, pričom pre jednoduchý prezentačný web existujú i bezplatné možnosti. Ak má firma tovar, ktorý by vedela ponúknuť cez eshop, existujú tiež pomerne rýchle a dostupné riešenia. Ako príklad môžem uviesť platformy shoptet.sk či eshop-rychlo.sk,“ hovorí Michal Čuridlo.

Reklama

V ďalšom kroku odporúča M. Čuridlo využiť nástroj Google Analytics. Je bezplatný a vďaka nemu získate dokonalý prehľad o tom, koľko návštevníkov webu máte. „Ako vás návštevníci našli? Ako sa správali? Ktorí nakúpili a ktorí nie a prečo? Tento analytický nástroj vám odpovede dá. Potom už nie ste ďaleko od správnych rozhodnutí. Ak už viete, že klienti sú tí, ktorí prišli z reklamy, ktorú ste si zaplatili v lokálnom denníku alebo vo vyhľadávači a vôbec nekupujú návštevníci, ktorí vás našli v katalógu alebo na sociálnej sieti, tak svoje finančné prostriedky investujete len tam, kde je to pre vás prínosné,“ vysvetľuje M. Čuridlo.

Dôležité je, aby o vás ľudia vedeli

Možností na propagáciu je v dnešnej dobe neúrekom. Využiť môžete sociálne siete a snažiť sa robiť promo bez finančnej investície do reklamy, len vložením svojho času. Môžete však vsadiť aj na presne cielenú platenú reklamu, ktorá vzhľadom na pomer vložených investícií a finančného prínosu môže byť oveľa efektívnejšia. „Napríklad reklama vo vyhľadávači Google s bonusom 120 eur sa dá vyskúšať, ak investujete rovnakú čiastku. Platí sa len za kliknutia na reklamu a cena kliknutia je určená v aukcii. Nie je to triviálna aukcia, kde sa zobrazuje a vyhráva ten, kto chce platiť najviac. Google veľmi výrazne uprednostňuje inzerentov, ktorí majú odborne nastavenú kampaň, ktorá sa aj dlhodobo optimalizuje. Úspora z ceny kliknutia môže byť aj 30 %,“ priblížil M. Čuridlo. Ak by ste mali  záujem môžete využiť bezplatnú konzultáciu, ktorá vám pomôže zorientovať sa a vybrať čo najoptimálnejšie riešenia aktuálnej situácie.

-th-

Reklama