Názory a komentáre
Hotel Máj: So zvýšením dane za ubytovanie absolútne nesúhlasíme
Návrh na zvýšenie dane za ubytovanie je demokratický. V demokracii každý, aj nekompetentný, môže predniesť nejaký návrh (aj hlúpy). Aký je dôvod zvyšovať daň z ubytovania? Má mesto produkt cestovného ruchu, ktorý napĺňa hotely?
[singlepic id=36043 w=320 h=240 float=left] Nie! Piešťany sa z hľadiska záujmu o pobyt dostali na okraj záujmu. Za posledné roky iné časti Slovenska dobudovali strediská cestovného ruchu s vysokou pridanou hodnotou a s následnou vysokou návštevnosťou. Ich návštevníci platia maximálne toľko, čo v Piešťanoch. Do Piešťan na pobyt idú väčšinou domáci pacienti s liečebným preukazom a pacienti zo zahraničia so zdravotnými problémami do SLK.
Ale v meste je veľa ubytovacích zariadení, ktorých hostia roky platia daň z ubytovania. Tieto peniaze sa nikdy nevrátili do zlepšenia služieb pre poskytovateľov ubytovania. Ideme trestať turistov za to, že sem vôbec ešte prídu a ubytujú sa? Pýtal sa niekto tých, čo vyberajú túto daň, aký majú na to názor? Čo oni počúvajú od návštevníkov na možnosti strávenia dovolenky v Piešťanoch? Môže sa reálne stať, že zvýšenie tejto dane spôsobí ďalší úbytok návštevníkov mesta Piešťany.
Ak niekto povie, že je to všetko OK, je demagóg, alebo nebol ďalej ako v Kocuriciach. O výške tejto dane by malo mesto rokovať aj so zástupcami ubytovacích zariadení. A nielen o výške, ale aj o použití takto vybratých finančných prostriedkov. Ak o tom budú rozhodovať a podávať návrhy kompetentní, len tak sa môže zlepšiť kvalita poskytovaných služieb na území mesta Piešťany pre návštevníkov, od ktorých sa táto daň vyberá. Tak to funguje v skutočnej demokracii.
My, ako hotel, sme napríklad museli vytvoriť produkt, ktorý vôbec nie je závislý na meste Piešťany. Podstatná časť našich hostí si vybrala náš hotel, pretože má dobrú ponuku, službu a referencie. Situáciu, že hotel sa naplní ľuďmi, pretože chcú ísť do Piešťan, alebo na základe toho, že sa v Piešťanoch niečo deje, nepoznáme.
Zabezpečujeme našim vlastným minibusom prepravu hostí, ak chcú ísť do mesta, či dostať sa k nám zo železničnej alebo autobusovej stanice. Mestská hromadná doprava je smerom k zimnému štadiónu a Lodenici takmer bez spojení. Poviete si, že snáď každý má auto alebo navigáciu, no čudovali by ste sa, ale nemá.
Naozaj potrebujeme ešte zvýšiť výšku dane z ubytovania, ktorá je už teraz nemalá? Pri pobyte na sedem nocí zaplatí manželský pár mestu vo forme dane za ubytovanie 14 €.
Čo tu dostáva turista viac ako v inom meste? Čo pre neho mesto spravilo? Toto sú bežné otázky našich hostí.
Naozaj nevidíme najmenší dôvod potrestať aj tých pár turistov čo sem prídu. Nech si ktokoľvek z navrhovateľov skúsi odpracovať pár dní na recepcii v hoteli a odpovedať na nepríjemné otázky návštevníkov a turistov, keď túto daň platia. Už teraz im to nie je málo.
Predstavte si, že iné mestá nemajú príjem z tejto dane, no aj tak sú čisté, upratané a bezpečné.
Často počúvame od hostí, že za čo máme mestu zaplatiť? Za to, že sme Vás nemohli nájsť pol hodinu a autom sme blúdili, pretože tu neexistujú žiadne navigačné tabule so smerovkami pre turisticky záujmové objekty? Čože nám mesto také dalo, aby sme mu my dali za týždeň 14€?
Malo by sa skôr uvažovať o znížení tejto dane ako formy podpory rozvoja cestovného ruchu.
Medical Wellness Hotel Máj***
Espa Line, spol. s r.o.
Ing. Milan Strečasnký – konateľ spoločnosti
PhDr. Branislav Širilla – riaditeľ hotela
Foto: hotelmaj.sk