Kultúra
Pohoda sa skončila bohoslužbou
Príjemne unavení slnkom. Aj to je jeden z pocitov, ktoré si návštevníci najlepšieho slovenského festivalu po troch [singlepic id=1721 w=320 h=240 float=left]dňoch odnášajú. Slnečné počasie ľuďom spôsobovalo aj ťažkosti. Podľa zdravotníkov bol najčastejším problémom úpal. Hasiči si naopak slnko užívali. S nadšením hasili rozhorúčené davy a festival neustále zásobovali osviežujúcou náladou i pitnou vodou.
[singlepic id=1716 w=320 h=240 float=right]A svieži bol aj tohtoročný line-up. Pohoda sa otočila chrbtom ku všetkým festivalom, ktoré v posledných rokoch do Čiech a na Slovensko dovážali overené zahraničné hviezdy, majúce roky svojej najväčšej slávy za sebou. Štvrtku síce kraľovali The Stranglers, v piatok mnohých sklamal Ian Brown a v sobotu predviedli rozpačitý výkon Leftfield, ale to čo si hudobní fanúšikovia zo 14. ročníka najviac zapamätajú sú mladé skupiny – Ink Midget a Pjoni, The xx, New Young Pony Club, Crystal Castles, These New Puritans, Does It Offend you, Yeah?, Jape a Adam Green.
[singlepic id=1719 w=320 h=240 float=left]Takto nabitý program má obrovskú nevýhodu – vystúpenia sa kryjú a návštevníci musia riešiť (ne)príjemnú dilemu. Jednou z nich bola aj voľba medzi Crystal Castles a José Gonzálesom, hviezdou súčasnej indie folkovej scény. Vyhrali elektornickí punkáči s nevídanou svetelnou show a útlou speváčkou, ktorá neváhala porušiť zákaz stage divingu (skákania z pódia) a s jedným z fanúšikov sa ku koncu vystúpenia takmer pobila. Tí čo vsadili na Gonzálesa boli tiež veľmi spokojní. Osamelý spevák so španielkou dokázal zaplniť celé pódium a niektorých divákov dokonca rozplakať.
[singlepic id=1715 w=320 h=240 float=right]Ten koho to nezaujímalo o návšteve novej premiérky ani nevedel. Až na diskusie Štefana Hríba sa Pohode úspešne podarilo vyhnúť politike. Novým zážitkom z festivalu bol ten náboženský. Nedeľná ekumenická bohoslužba ponúkla dogmami nezaťaženú interpretáciu Svätého písma s prvkami performance. Táto nezvyčajná bodka bola pripomienkou minuloročného nešťastného konca a uľahčila prechod z Pohody späť do každodennej reality.
[singlepic id=1720 w=320 h=240 float=center]
[singlepic id=1718 w=320 h=240 float=center]
Autor: Martin Palkovič Foto: Radovan Stoklasa