Kultúra
Ksicht ukázal, aké dôležité je, neprísť o tvár
Už 33. divadelnú sezónu v piešťanskom Dome umenia otvorila komorná hra súčasného nemeckého dramatika Mariusa von Mayenburga s názvom Ksicht. Štyria herci sa počas celého predstavenia nepohli z pódia. Vďaka detailnému vykresleniu postáv vytvorili dokonalý obraz ľudského egocentrizmu.
[singlepic id=47635 w=320 h=240 float=left]V réžii Soni Ferancovej sa predstavili členovia Slovenského národného divadla Tomáš Maštalír, Táňa Pauhofová, Jozef Vajda a Alexander Bárta. Divadelný experiment, kde herci znázorňujú viacero charakterov prijalo piešťanské publikum s nadšením.
Asi najlepšie zvládla svoje tri postavy Táňa Pauhovofá, ktorá o rýchlom striedaní charakterov povedala: „Nie je to niečo neprirodzené, lebo tá hra je tak napísaná. Ide to rýchlo, takže si to ani nestihneme uvedomiť, ale dôležité je, aby si to uvedomili diváci.“
Zatiaľčo ostatní herci sa museli vžiť do viacerých postáv, Tomáš Maštalír hral po celý čas hlavného hrdinu, ktorý absolvoval plastickú operáciu. So zmenou tváre prišla aj zmena povahy. „Myslím si, že táto hra je hlavne o tom, že je tragédiou, ak sa človek sústredí iba na svoj výzor,“ vysvetlila Táňa Pauhofová. Jej postava bola nakoniec jedinou, ktorá neprišla o tvár.
[nggallery id=2511]
(mp)
REKLAMA