Kultúra
Ako vyzerala reklama piešťanských kúpeľov v období secesie?
Dozviete sa na výstave Reklama kúpeľov Piešťany v období secesie, ktorej vernisážou vo štvrtok 19. júna odštartoval Art Nouveau Festival. Plagáty, propagačné predmety, pohľadnice a ďalšie exponáty môžete obdivovať v piešťanskom Dome umenia.
Po roku 1889, keď si piešťanské kúpele prenajala rodiny Winterovcov, sa aktivity zakladateľa firmy Alexandra Wintera sústredili na rozvoj a reklamu kúpeľov. Nájomcovia kúpeľov vydávali veľké množstvo rozličných reklamných materiálov – od drobných tlačí (brožúrok, sprievodcov, letákov a letáčikov až po veľkorozmerné plagáty). Od roku 1912 boli jedným z ťažiskových motívov reklamy kúpeľov hotel Thermia Palace a kúpele Irma.
„Dostali sa na pohľadnice, prospekty, letáčiky, do brožúrok, letáčikov, inzerátov a drobných reklám, reklamných a dokumentárnych filmov. Na reklamných materiáloch sa však objavujú aj motívy ďalších kúpeľných budov, liečebných procedúr i významných kúpeľných hostí. A pravdaže nechýba ikonický symbol kúpeľov – Barlolamač,“ približujú historické reálie zostavovatelia výstavy z Balneologického múzea Imricha Wintera v Piešťanoch.
Výstavu slávnostne otvorili riaditeľka Domu umenia Slovenskej filharmónie Edita Bjeloševičová, zakladateľka Art Nouveau Festivalu Mária Michalčíková, riaditeľ Balneologického múzea Imricha Wintera Vladimír Krupa a jeho kolega Martin Kostelník.
Festival pokračuje do nedele prednáškami, prehliadkami kúpeľných budov, módnou prehliadkou i koncertom Ondreja Havelku a Melody Makers (v piatok 21. júna v Dome umenia). Posledným podujatím bude komentovaná prehliadka výstavy Reklama kúpeľov Piešťany v období secesie v nedeľu 23. júna o 16:00 h v Dome umenia. Výstava je tiež sprievodným podujatím 69. music festivalu Piešťany a potrvá do 14. júla 2024.
-th- Foto: Tomáš Hudcovič