Koktail
Hudobná škola Yamaha v Úsmeve
Deti, ktoré sú odmalička hudobne rozvíjané získavajú okrem radosti z hudby aj predpoklady k rozvoju ich kognitívnych schopností.
[singlepic id=24077 w=320 h=240 float=right]V kojeneckom veku vedie počúvanie hudby a „hudobné brebtanie“ piesní k intenzívnemu prepájaniu siete nervových buniek v mozgu. Pri intenzívnom a aktívnom prežívaní hudby zvládajú deti v tomto veku hudobnú komunikáciu ako svoju druhú materinskú reč.
Vo veku od 4 do 5 rokov dochádza u detí k výraznému rozšíreniu slovnej zásoby. To je doba, kedy majú ideálne predpoklady k pochopeniu hudobných vzťahov a súvislostí. Neoceniteľným vedľajším efektom je skutočnosť, že spoločným muzicírováním dochádza k neporovnateľne výraznejšiemu rozvoju sociálnych schopností a vzťahov.
Pozývame vás na ukážkové hodiny programov Hudobnej školy Yamaha:
31. januára o 9.00 h program Robík: kurz pre deti od 4 do 18 mesiacov.
31. januára o 10.00 h program Prvé krôčiky k hudbe – kurz pre deti od 1,5 do 4 rokov.
Program vychádza z predpokladu, že všetky deti spontánne reagujú na zvuky, tóny a rytmus. Obsahom Prvých krôčikov sú jednoduché piesne, rozprávanie, hudobno-pohybové a rytmické hry, počúvanie skladieb, hra na rytmické hudobné nástroje (vrátane doplňujúcich výtvarných a pracovných činností). Deti si zvykajú na pobyt v kolektíve a učia sa sociálnym vzťahom. Hravá forma všetkých činností a rozvoj prirodzenej zvedavosti sú predpokladom pre úspešné zvládnutie procesu učenia v neskoršom veku.
Každá hodina rozvíja určitú tému zo života detí, ktoré zodpovedajú ich veku a skúsenostiam. Ku každej téme je pripravená zodpovedajúca pieseň, báseň a sluchová ukážka, takže spoločne s príbehom a rytmickou alebo pohybovou hrou tvorí hodina organický jednotný celok. Vďaka aktívnej účasti jedného z rodičov (prarodičov), využívaním zaujímavých učebných materiálov – moderných spevníkov, CD s nahrávkami piesni a sluchových skladieb, leporeliel a ďalších progresívnych pomôcok, je pôsobenie cielené a intenzívne.
Text: Dáša Dzurechová