Connect with us

Blogy

Čo sa deje na úrade? Musí skolabovať, aby niekto pochopil?

Published

on

Mestský úrad Piešťany
Reklama

To je otázka. Povedal by som, že všetko možné, len nie nič dobré. Ťažko presne povedať o čo ide primátorovi, aký má cieľ s mestským úradom. Chcel robiť zmeny, plánoval spraviť opatrenia, ale… O možnom kolapse sa hovorilo už dávnejšie v súvislosti s odobratím počítačov, bezpečnostným incidentom a auditom, zatiaľ to však úradníci nejako ustáli. Čím ďalej, tým viac však mám pocit, že dlho nepotrvá a aj to čo išlo doteraz nejakou zotrvačnosťou, skolabuje. O mnohom svedčia udalosti posledných troch týždňov, o ktoré by som sa rád podelil.

mestsky-urad-PN[1]V polovici júna na konci rokovania mestskej rady sa prihlásila o slovo JUDr. Lívia Damboráková, ktorá je vedúcou odboru organizačno-právneho. Poprosila nás, aby sme ubrali z požiadaviek a nedávali „toľko“ uznesení z rady, pretože právnici nestíhajú. Už niekoľko týždňov sú bez vedúceho právneho referátu, ktorý ukončil pracovný pomer. Nový človek zatiaľ vybraný nebol a práce majú tým pádom všetci vyše hlavy. Do debaty sa pridala aj prednostka Dáša Reháková, ktorá sa vedúcej zastala a apelovala na to, že práce je naozaj veľa, a že si treba určiť priority. Podľa vedúcej si nestíhajú vyberať náhradné voľná, dovolenky a trávia v práci množstvo hodín navyše. Ako poslancovi mi tieto tvrdenia neboli príliš povôli, pretože mám pocit, že množstvo vecí by sa dalo robiť lepšie a mala by byť poskytovaná väčšia súčinnosť, napríklad pri riešení právnych otázok okolo možností investície do Evy, či riešenia otázky zmluvy Piešťanského informačného centra s poskytovateľom dotácie a možnosti presunu PIC pod Rezort Piešťany. Rovnako som kritizoval kvalitu vypracovaných materiálov naprieč odbormi. Doktorka Damboráková ma opakovane uistila, že by nám rada poskytla právnu súčinnosť, ale že naozaj nevládze a do práce musí chodiť, i keď je chorá, pretože inak sa množstvo vecí, ktoré majú vybaviť nedá stíhať. Hovorím, žiaľ tu vám pomôže jedine primátor s prednostkou tým, že čím skôr vyberú nového človeka na právny referát. Ako poslanci s tým veľa nespravíme, ale OK, môžeme prehodnotiť priority a trošku ubrať. Pričom by dobre padlo, keď by nám svoje priority predstavil aj pán primátor, aby sme sa zosúladili a veci mohli fungovať efektívnejšie.

Reklama

Nedalo mi a na zastupiteľstve, poslednom pred prázdninami, som sa primátora v bode Rôzne spýtal, kedy bude vypísané výberové konanie na vedúceho právneho referátu. Odpoveď ma zaskočila. Nezopakujem to doslovne, keďže som si toto vyjadrenie nenahrával a televízia zatiaľ záznam nezverejnila. Bolo to však v  zmysle, že právnikov je dosť, práce nemajú až toľko, aby ju nezvládli a miesto vedúceho sa obsadzovať nebude. Diametrálny rozdiel v rétorike oproti tomu čo sa hovorilo v polovici júna. Obzrel som sa dozadu, kde stála JUDr. Damboráková, zaskočená bola rovnako ako ja. To, že človeka, ktorý im chýba nedostanú, počula prvý raz…

Čo si o tejto situácii myslieť? Niekto si povie no a čo, veď úradníci aj tak figu robia, aspoň budú poriadne makať. Realita je však taká, že vedeniu mesta sa úspešne darí dostávať úrad do absolútneho rozkladu a demotivovať aj tých posledných odhodlaných. Opakovane sa mi stalo, že  veci mohli byť vyriešené v prospech obyvateľov mesta pomerne rýchlo a promptne. Avšak na škodu veci iniciatíva vzišla od poslancov, ktorí podľa názoru prednostky nemajú právomoc nič žiadať od úradu (zákon o obecnom zriadení však podľa mňa vraví niečo iné) a tak boli veci zablokované. Poslanci majú asi vyzerať ako absolútni „neschopáci“, aj keď nie vlastnou vinou. Osobne by som aj tento status prežil, ak by veci fungovali, pretože o mňa nejde. Ide o obyvateľov, ide i zamestnancov, ide o ľudí… Márne si však lámem hlavu, ako primátora presvedčiť, aby konal inak. Vyzerá to tak, že je to vec nemožná, na škodu nás všetkých…

Reklama

Tomáš Hudcovič

Reklama