Connect with us

Andrej Klapica

Blog Andreja Klapicu: Aké vlastne sú Piešťany?

Published

on

Reklama

Niektorí odborníci tvrdia, že v oblasti cestovného ruchu jestvuje 26 „atrakcii“ ktoré sú dôležité preto, aby na dané miesto chodili turisti. Takýmito atrakciami je napríklad príjemná klíma, množstvo slnečných dní, prítomnosť riek, jazier, mora, prítomnosť jaskýň a prírodných krás, historické pamiatky, kultúra, a podobne. Hovorí sa, že Slovensko má 25 z týchto celosvetových atrakcií, chýba mu len more. O Piešťanoch a ich okolí by sa dalo povedať že majú 24 z týchto atrakcii, chýba len more a vysoké štíty.

Aké vlastne sú Piešťany?

Reklama

Jeden starší známy mi so štipkou závisti hovorí: „Vy sa máte, že bývate v Piešťanoch.“ Iný sa mi chválil, že sem s manželkou chodí na nedeľnú popoludňajšiu kávičku. Starší manželský pár z Francúzska mi s nadšením hovoril o tom, ako ešte pred 89 rokom navštívili v Československu dve významné mestá: Prahu a Piešťany.

Samé chvály. Ale počas mojich štúdií v zahraničí som čítal viacero turistických sprievodcov o Slovensku, lebo ma zaujímalo čo sa o nás píše. O Piešťanoch som sa dočítal: „Piešťany sú síce pekné kúpeľné mestečko, ale nudné.“ Pochopiteľne sa ma takáto veta zakaždým nepríjemne dotkla. Je pravdivé že Piešťany boli medzinárodne významným turistickým mestom. Boli slávne. Ale to bolo ešte pred osemdesiatym deviatym (nevylučujem že im z tejto slávy čosi zostalo), keď bolo pravdepodobne centrálne rozhodnuté, že cestovný ruch sa bude rozvíjať v Piešťanoch a všetko smerovalo sem. Dnes, v systéme ekonomiky otvoreného trhu, v ktorom dominuje konkurencieschopnosť, je prirodzené, že sa Piešťany porovnávajú s okolitými slovenskými, ale aj zahraničnými mestami. Asi všetci si uvedomujeme že konkurencia je veľká, zápas nie je jednoduchý a nie vždy sa darí vyhrať.

Reklama

Keď pred niekoľkými rokmi upadala návštevnosť Ríma, jeden taliansky politik s nadšením tvrdil, že Rím musí zapracovať na svojej sláve.

Piešťany sú na správnej ceste. Ale bolo by pekné, keby opäť výrazne zapracovali na svojej sláve. Nie z márnosti, ale zo zodpovednosti.

Reklama