Aktuality
Zlé logo má na svedomí zlý systém jeho výberu
Pre 80% čitateľov, ktorí v ankete vyjadrili svoj názor, je logo Rezortu Piešťany sklamaním a nevyužitou príležitosťou. Dávajú im za pravdu aj odborníci z oblasti grafického dizajnu.
[singlepic id=39431 w=520 h=340 float=center]
„Značka pôsobí dosť rozporuplne. Symbol RP je „celkom“ fajn, aj keď evokuje iné dobre známe logá (SPP, TPD), ale logotyp (nápis Rezort Piešťany) je úplne mimo nejakej kompozície, akoby tam nepatril. Je použitá zlá kombinácia fontov, symbol je vytvorený z „príjemného“ oblého skoseného fontu na rozdiel od logotypu, kde je zvolený „suchý unifikovaný“ a ešte aj zúžený font. Tak isto aj umiestnenie logotypu REZORT PIEŠŤANY je zvolené dosť nešťastne. Značka ako celok chce byť jednoduchá, ale chýba jej tá jednoduchá modernosť alebo moderná jednoduchosť,” konštatoval Marcel Švec z Fobos Advertising.
„Je to slabé, zlé a ešte aj zaklincované neštastnou kombináciou piešťanských farieb. Keď niekto nemá cit, tak tieto farby sú tvrdý oriešok. Netuším kto to robil, peňazí za to veľa nedostal, ale to neznamená, že by malo byť logo Rezortu Piešťany šupácke. Smutné je, že to niekto vybral a schválil,“ zhodnotil nové logo Peter Masár z redred.sk.
„Na začiatok treba povedať, že logo Rezort Piešťany „spĺňa“ svoj účel – zapamätateľnosť, ale skôr asi kvôli rečiam okolo. Čo sa týka grafického prevedenia, podľa môjho názoru logo nespĺňa určité vizuálne pravidlá. Celkové zarovnanie všetkých prvkov loga je dosť nelogické, až by som povedal chaotické. Logotyp Rezort Piešťany je nešťastne vybraný k symbolu loga. Bezpätkový font by som dal skôr jemnejšieho charakteru. Zarovnanie logotypu, by bolo vhodnejšie na ľavú stranu, nie ako je to v tomto prípade, na stred. Nerešpektovanie štýlovej čistoty v jednej časti sa negatívne odráža na celkovom vzhľade loga Rezort Piešťany,“ vyjadril svoj názor Dominik Vailing z Lefthand štúdia.
Podľa Michala Staška zo štúdia Ufondizajn, pôsobí logo ako z čias spartakiády: „Na takto špecificky postavené grafické zadania sa vypisujú úzko zamerané súťaže, kde sú oslovené grafické štúdiá, reklamné agentúry a profesionálni grafickí dizajnéri. Myslím, že ani cena by nebola smerodajná, skôr vízia dlhodobej spolupráce by motivovala tieto firmy, aby sa zapojili a predložili kvalitné návrhy.“
Logo by podľa jeho názoru neuspelo, ak by bol v komisii aspoň jeden člen, ktorý pôsobí v oblasti reklamy alebo dizajnu. „Bežne sa stáva, že je nedostatok kvalitných návrhov. V takom prípade porota cenu neudelí a súťaž vypíšu znova,“ doplnil Michal Staško, ktorý bol v porote Národnej ceny za dizajn 2003.
Dodal, že za logo nenesie zodpovednosť jeho autor. „Na vine je zlý systém obstarania loga, pretože nepočítal s profesionálmi, ale profesionálne chcel navonok pôsobiť,“ konštatoval M. Staško.
Text a foto: Martin Palkovič