Aktuality
Železnice chcú zrušiť „IC-čka“. Nahradia ich Tatrany. Budú stáť v Piešťanoch?
Národný dopravca, Železničná spoločnosť Slovensko, plánuje zrušenie IC vlakov a ich náhradu expresmi. Vyplýva to zo zverejneného grafikonu i vyjadrení generálneho riaditeľa Železničnej spoločnosti Slovensko Petra Helexu v relácii denníka SME. V nej tiež povedal, že Tatrany budú stáť v ôsmych staniciach, kde IC vlaky nestáli. K zastávkam pribudnú aj okresné mestá ako Púchov, či Považská Bystrica. Podľa nového návrhu grafikonu expresy Tatran v Piešťanoch stáť nemajú.
Zmena má byť pre ľudí cestujúcich na trase Bratislava – Košice pozitívna a priniesť päť vlakov denne navyše, i keď cesta na opačný koniec republiky bude trvať dlhší čas. Momentálne jazdí jedenásť párov vlakov, z toho sedem párov expresov a štyri IC. „Po novom to bude šestnásť vlakov, všetko expresy na tej istej trase a prevezú výrazne viac ľudí, až 2,5 milióna ročne navyše,“ povedal P. Helexa v relácii Aréna na sme.sk.
Po novom má cesta z Bratislavy do Košíc, či opačne, zrušením IC vlaku a jeho nahradením expresom, trvať o 41 minút dlhšie, čo môže byť pre niektorých ľudí problém. „Títo ľudia dostanú výrazne väčšiu možnosť výberu. Tým, že vlaky po novom budú medzi Bratislavou a Košicami premávať v takzvanom hodinovom takte, tak je z hľadiska výberu cestujúceho toto jednoznačne priaznivejšie. Dostanú viac vlakov, dostanú väčšiu možnosť výberu, väčšiu kapacitu, prevezieme viac ľudí,“ myslí si Peter Halexa a podľa neho to vykompenzuje aj stratu času.
Priaznivejšia by mala byť cena cestovného. Kým v IC vlaku druhá trieda medzi metropolami západu a východu stála približne 25 eur po novom by to s príspevkom štátu malo byť pod devätnástimi eurami.
„V rámci tej trošku viac ako polhodiny navyše obslúžime ďalších osem zastávok, kde dnes nemajú cestujúci priamy prístup na vlaky InterCity. Sú to aj okresné mestá, napr. Púchov, Považská Bystrica,“ uzatvára P. Halexa.
-red- Zdroj: SME.sk Ilustr. foto