Aktuality
Stánok piešťanského rezortu navštívil aj Andrej Kiska
Oblastná organizácia cestovného ruchu Rezort Piešťany sa zúčastnila minulý víkend veľtrhu cestovného ruchu ITF Slovakiatour 2015 vo výstavných priestoroch Incheby Bratislava. Svojich zástupcov mali v stánku Mesto Piešťany, Slovenské liečebné kúpele, Hotel Máj, Hotel Park a Vysoká škola Goethe Uni, Fakulta cestovného ruchu Piešťany, ostatní členovia sa prezentovali propagačnými materiálmi. Na krátku chvíľu sa v stánku zastavil vo štvrtok aj prezident Andrej Kiska. V sobotu sme veľtrh navštívili aj my z redakcie a prinášame vám krátku reportáž.
Prvé dva dni veľtrhu boli určené na obchodné stretnutia, ktoré ako uviedol Štefan Šiška z Rezortu Piešťany, využili najmä zástupcovia kúpeľov. Riaditeľ rezortu si medzitým vymieňal skúsenosti s ďalšími oblastnými a krajskými organizáciami cestovného ruchu ako Klaster Liptov, Tirnavia z Trnavy, Vysoké Tatry či Košice. Na štvrtok popoludní bola dohodnutá aj prezidentská návšteva a s hlavou štátu sa stretli zástupcovia mesta. Andrej Kiska sa však zdržal len veľmi krátko, no primátor Miloš Tamajka ho podľa Š. Šišku ešte stihol pozvať na Otvorenie letnej kúpeľnej sezóny.
Verejnosť mala prístup na veľtrh od piatku popoludnia do nedele. Oproti minulému roku mal podľa riaditeľa stánok piešťanského rezortu lepšie umiestnenie v strednej časti haly, takže návštevníci prúdili okolo z oboch strán. Návštevnosť hodnotil Š. Šiška ako veľmi dobrú: „ Iba v piatok poobede ochromilo Bratislavu počasie, takže ľudí bolo menej.“ Rezort sa prezentoval tiež prednáškou o cykloturistike v podaní Juraja Hladkého, ktorú si vypočulo okolo stovky návštevníkov. Víkend, spojený s cyklistikou, návštevníkom ponúkal aj Hotel Máj. Kúpele Piešťany zasa poskytli návštevníkom ochutnávku termálnej vody a na ukážku bol pripravený i malý vozík s liečivým bahnom.
Podľa pracovníkov Piešťanského informačného centra, ktorí návštevníkom podávali informácie a rozdávali propagačné materiály, ľudia sa najviac zaujímali o historické pamiatky, cykloturistiku a pešiu turistika, výlety, programy pre deti aj kultúrne podujatia. Informovali sa tiež na možnosti ubytovania. Najviac, samozrejme, lákala návštevníkov možnosť vyhrať pobyt v niektorom z členských hotelov.
Medzi najatraktívnejšie stánky podľa nášho názoru patrili tie od susedov z Moravy a Čiech, ktoré vkusne spájali tradície s moderným dizajnom a informáciami formou naozaj veľkoplošných obrazoviek. Využili tiež nadchádzajúce MS v hokeji – návštevníci si mohli trafiť hokejkou do brány, zahrať si stolný hokej, či odfotiť sa v hokejovom drese. Moraváci odprezentovali aj Věstonickú Venušu a ľudové pesničky. Južné Čechy sa zasa uviedli husitskou históriou. Niektorí vystavovatelia sa zamerali aj na najmenších návštevníkov, pre ktorých mali pripravené rôzne súťaže, hry a balóniky.
Zo slovenských nás zaujali napríklad kopaničiarsky región Myjava so svojou chalúpkou a naozaj efektne poňalo svoje priestory hlavné mesto Bratislava. Z celoštátnych prezentácií spomenieme napríklad Maďarsko, ktoré vsadilo na trochu futuristický dizajn a sympaticky pôsobiace stánky Vietnamu či poľského regiónu Karpatia. Trochu nezáživná sa nám naopak zdala prezentácia Rakúska či USA.
Hoci návštevnosť piešťanského stánku bola celkom slušná, v porovnaní s ostatnými nám v prezentácii chýbal ústredný motív ponuky pre návštevníkov a tiež viac interaktivity – ich zapojenia. Možno by tiež nezaškodilo, zamerať sa aj na dizajn, vychádzajúci z tradícií regiónu – či už tej kúpeľno-parkovej alebo aj cyklistickej…
(A. Drahovská)