Aktuality
Spustením osvetlenia definitívne ukončili rekonštrukciu mosta v Hlohovci
Vo štvrtok 3. augusta sa na moste v Hlohovci rozsvietilo 229 úsporných LED svetiel, čím bola zavŕšená 541 dní trvajúca rekonštrukcia. V rámci nej bola spevnená nosná konštrukcia mosta a bol tiež rozšírený o oceľovú konštrukciu na oboch stranách, kde vznikli plnohodnotné chodníky a cyklochodníky. Na rekonštrukciu bolo použitých takmer 5,3 milióna eur z eurofondov.
Most včera večer žiaril vo farbách TTSK na modro a žlto, vo farbách Slovenska – biela, modrá, červená a Hlohovca na bielo a modro. V diskusiách na sociálnych sieťach sa ľudia pýtali a niektorí i pohoršovali, prečo je osvetlený v ukrajinských farbách. Realita je však taká, že mnohé zo slovenských samospráv majú modrú a žltú vo svojich erboch a tak nečudo, že sa táto farebná kombinácia v našej krajine objavuje pomerne často a nemusí ísť pri tom o odkaz na ukrajinskú symboliku.
„Komplexná rekonštrukcia hlohoveckého mosta bola jedným z najnáročnejších projektov v kraji vôbec. Vyžadovala si dôslednú a kvalitnú prípravu, náročnú logistiku, koordináciu mnohých subjektov aj otvorenú komunikáciu. Po tomto neľahkom období náš najdlhší most opäť plnohodnotne prepája oba brehy Váhu. Jeho význam vzrástol aj vďaka rozšíreniu a novým cyklochodníkom, čím ponúkame zelenú alternatívu pri dochádzaní za prácou či školou. Dovolím si tvrdiť, že sme splnili najväčšiu výzvu v oblasti dopravnej infraštruktúry, zvýšili bezpečnosť cestujúcich a zabezpečili stabilitu mosta. Zvládli sme to aj vďaka trpezlivosti a ohľaduplnosti obyvateľov Hlohovca i okolia, za čo sa chcem úprimne poďakovať,“ povedal počas slávnostného ukončenia rekonštrukcie trnavský župan Jozef Viskupič.
Hlohovecký most bol postavený v 60. rokoch, lenže od začiatku 80. rokov prakticky nebol opravovaný. Posledné väčšie práce na moste sa týkali výmeny asfaltového povrchu, čo ale v konečnom dôsledku nevyriešilo problém s poškodenou mostnou konštrukciou. V roku 2018 bol na základe diagnostiky určený technický stav mosta ako veľmi zlý (šiesty zo siedmich stupňov), na čo župa reagovala v auguste 2019 vylúčením nákladnej dopravy nad 12 ton z mosta v snahe zabrániť ďalšej degradácii konštrukcie.
V rámci včerajšej akcie sa spomínalo tiež potencionálne druhé premostenie Váhu v Hlohovci, ktorým by sa mali kompetentní zaoberať. Podobné riešenie by bolo potrebné aj v Piešťanoch. Podľa slov župana sa kraj bude snažiť riešiť situáciu, tam kde má kompetenciu na cestách v jeho správe a veľké národné projekty medzi ktoré iste výstavba nových premostení patrí, sa musia riešiť na najvyššej úrovni štátu.
-th- / TS TTSK Foto: Mesto Hlohovec, TTSK