Connect with us

Aktuality

Rokovanie o Krajinskom moste nič nevyriešilo

Published

on

Reklama

Oprava sa pravdepodobne posunie na leto, ale k náhradnému premosteniu sa jednoznačne nikto z kompetentných nevyjadril. Zástupcovia investora, záchranných zložiek, samospráv aj podnikateľov sa musia stretnúť ešte raz.

krajinsky most profil

Reklama

Jediným záverom dnešného rokovania o oprave Krajinského mosta je súhlas všetkých zainteresovaných, aby sa stavebné práce vykonávali počas letných prázdnin. O posunutí na ešte neskorší termín budú pravdepodobne na najbližšom zastupiteľstve hovoriť aj krajskí poslanci. Miloš Tamajka (Smer-SD) che totiž otvoriť rozpočet a nájsť viac peňazí. Čiastka, ktorú na tento účel vyhradila župa je podľa neho „pľuvancom“, keďže podobný obnos plánuje dať radnica iba na opravu lávky.

Podľa zástupcov Správy a údržby ciest Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) nejde o kozmetickú úpravu, ale o „prvý krok k dvojmiliónovej rekonštrukcii,“ ktorú si zlý stav mosta vyžaduje. Technológia nasledujúcich opráv by už podľa nich celkovú uzávierku mosta nevyžadovala. Zopakovali, že dodávateľa stavby zmluvne zaviažu, aby práce prebiehali nonstop, čím by sa mohlo skrátiť ich trvanie na päť týždňov.

Reklama

Najdlhšie diskutovanou témou bolo náhradné premostenie. Zástupcovia dotknutých samospráv v tejto veci rokovali včera na ministerstve obrany. „Hlavnou podmienkou, aby nám mohla armáda pomôcť je vyhlásenie mimoriadnej situácie,“ povedal starosta obce Banka Jaroslav Janeček a dodal: „Domnievame sa, že táto mimoriadna situácia na Krajinskom moste nastala, pretože jeho stav je hodnotený ako veľmi zlý. Aj keď statik nepovedal, že priamo ohrozuje životy a zdravie, bolo by dobré sa s ním poradiť, či nie je možné vyhlásiť mimoriadnu situáciu.“

Ďalej dodal, že pri pontónovom moste je problém s bezpečnosťou. Informácie o tom, či by ho mohla s obmedzovaniami využívať aj verejnosť sa rôznia. Hovorkyňa ministerstva obrany pre PNky minulý týždeň uviedla, že obojstranná premávka by bola možná iba pre osobné autá s maximálnou rýchlosťou 30 km/h. Iné zdroje uvádzajú, že takéto premostenie môže využívať iba armáda a špeciálne školení vojaci. V minulosti nebol nikdy pre motoristickú verejnosť pontónový most sprístupnený.

V roku 1991 slúžilo obyvateľom Piešťan a okolitých obcí montované premostenie Bailey Bridge. Vlastníkom takejto konštrukcie je podľa dostupných informácií Únia vojnových veteránov SR. Ide však o alternatívu, ktorá je efektívna pri dlhodobom využívaní. Pred troma rokmi o nej uvažovali v Hlohovci, ale aj kvôli finančnej náročnosti ju zavrhli.

Kompetentní preto aj naďalej počítajú s alternatívou obchádzok cez Lúku a Hlohovec. To sa nepozdáva hasičom, ktorým sa predĺži dojazdový čas najmenej o 30 minút a na Kúpeľnom ostrove nemôžu mať mať odstavenú všetku potrebnú techniku, nakoľko jej nemajú dosť pre oba brehy Váhu.

K otázke odpustenia diaľničných poplatkov na obchádzkovej trase cez Lúku sa zástupcovia Správy a údržby ciest TTSK nevedeli vyjadriť. Národnú diaľničnú spoločnosť o to požiadala piešťanská radnica, ale zatiaľ nedostala jej stanovisko.

Pre viac informácií čítajte aj: Zlý stav Krajinského mosta vyžaduje opravu za 2 mil. eurKrajinský most uzavrú, aby ho rozšírili o 50 cmŽupa dá na opravu Krajinského mosta desatinu potrebných nákladovCestu na havran neopravia, pontónový most nie je istýŽenijný most bol v roku 1991 príliš hlučnýMoravanci, Bančania a Ratnovčania – vymeňte autá za bicykleStarostovia: Ťarchu uzávierky hádžu na plecia občanomBlog Doda Pullmanna: Gómbíky s vegetouArmáda pontónový most má, ale kraj oň nepožiadalNádej na pontónový most ešte nezomrelaŽupa na variante bez pontónového mosta trvá, zakročiť by mali krajskí poslanciPodnikatelia: Uzavretie Krajinského mosta bude pre nás likvidačné

Text a foto: Martin Palkovič

Reklama