Connect with us

Aktuality

Prezentovať Piešťany čokoládou bol vraj dobrý ťah

Published

on

Reklama

Minulý týždeň od 20. do 23. januára sa zástupcovia Mesta Piešťany a Slovenských liečebných kúpeľov Piešťany zúčastnili 17. ročníka veľtrhu cestovného ruchu ITF Slovakiatour v Bratislave. Výstavný stánok symbolizoval Kolonádový most ako spojnicu medzi mestom a kúpeľmi. Už vlani po výstave IFT Slovakiatour upozorňovali vystavovatelia na o tretinu menšiu návštevnosť podujatia. Tento rok pokles počtu hostí pokračoval opäť. Nezastavilo ho ani posielanie voľných vstupeniek od prevádzkovateľa výstaviska podnikateľským subjektom po celom Slovensku.

[singlepic id=9103 w=320 h=240 float=left]Účasť na výstave sa berie ako prestížna záležitosť, najmä z hľadiska miest a regiónov, ktoré sa snažia odovzdať návštevníkom čo najviac informácií predovšetkým prostredníctvom propagačných materiálov. Podľa Jany Hlaváčovej z piešťanského mestského úradu mali návštevníci výstavy najväčší záujem o cyklomapy, mapy Piešťan, propagáciu kultúrnych pamiatok, kalendáre podujatí v roku 2011, brožúrky „Naj v Piešťanoch“, brožúrky umeleckých fotografií o Piešťanoch. Rozdávali sa tiež pohľadnice, stolové kalendáriky a drobné upomienkové predmety.

Reklama

Tento rok sa výstavy v stánku mesta nezúčastnili hoteliéri, svoje zariadenia však v „mestskom“ stánku mohli propagovať prostredníctvom letákov o katalógov zariadení. „Čo sa týka propagačných materiálov od hotelov a penziónov, mali návštevníci najväčší záujem o víkendové relaxačné pobyty, „Valentínske pobyty“, požadovali katalógy resp. ucelenú ponuku ubytovania hotelov a penziónov v piešťanskom regióne,“ hovorí Jana Hlaváčová.

„Účasť na tohtoročnom veľtrhu bola zo strany návštevníkov i vystavovateľov výrazne nižšia ako po minulé roky. Svoju účasť odriekli z viacerých dôvodov takmer všetky cestovné kancelárie. Možno by bolo dobré zo strany organizátorov veľtrhu zvážiť počet dní veľtrhu a prípadne štyri dni skrátiť na tri. Tým by sa znížili náklady a možno zvýšila účasť zo strany vystavovateľov. Účastníkmi veľtrhu boli predovšetkým mestá a regióny. Tým sa znížila účasť ľudí, ktorí chodili vyberať na veľtrh dovolenku priamo u niektorých cestovných kancelárií,“ konštatovala Margita Galová, riaditeľka Mestskej knižnice mesta Piešťany a Piešťanského informačného centra.

Reklama

Podľa M. Galovej z propagovaných ubytovacích zariadení sa ľudia najviac zaujímali o lacnejšie alternatívy ubytovania, najmä o ubytovanie na súkromí, či lacnejšie penzióny. O hotely vyššej kategórie vraj tento rok záujem výrazne klesol. 

Lákadlom piešťanského stánku sa tento rok stala čokoláda. „Vzhľadom k tomu, že výstava ITF Slovakiatour sa spája s gastrom, bol veľmi dobrý ťah propagovať na stánku čokoládovňu, ktorá svojimi kulinárskymi sladkými špecialitami – hlavne tekutou horkou a mliečnou čokoládou priťahovala pozornosť návštevníkov. Pozývala a lákala ich na návštevu do Piešťan, ako krásneho mesta. Cestovný ruch je aj o kulinárskych zážitkoch,“ vyjadrila spokojnosť Jana Hlaváčová.

Okrem čokolády a propagačných materiálov mesta, išli na dračku aj spomienkové predmety, poskytol Michal Fiala, prevádzkovateľ bufetu Dino. Dve krabice tričiek, uterákov, kalendárov, sošiek cyklistov na Sĺňave, či príveskov v podobe Slniečka sa minuli veľmi rýchlo.

„Zberatelia darčekov“, ktorých chodí na výstavy tohto tipu požehnane si teda v tomto smere prišli na svoje. Menej spokojní boli so zázemím výstavy, so stravovaním a poskytovanými službami výstavného areálu. Pripomienku mal aj návštevník Michal, ktorý nevedel pochopiť prečo sú vystavovatelia z Piešťan roztrúsený po iných stánkoch, napríklad v stánku trnavského kraja, a prečo neprezentujú Piešťany spoločne na jednom mieste.

Najbližšie bude Mesto Piešťany lákať turistov na návštevu na výstave Holiday World 2011 od 10. do 13. februára v Prahe.

Autor: Tomáš Hudcovič  Foto: vizualizácia stánku – AG agentúra

Fotogalériu z IFT Slovakiatour si môžete pozrieť na http://www.piestany.sk.

Reklama