Connect with us

Aktuality

Počasie ovplyvňuje návštevnosť kúpalísk. Výhodu majú termálne

Published

on

Reklama

Koncom mája hovorili predpovede meteorológov o horúcom lete. Realita však bola iná. Uškodilo to najmä  kúpaliskám. Návštevnosť bolo horšia ako vlani aj na Eve.

[singlepic id=10751 w=320 h=240 float=left]Relatívne nízke ceny neprilákali príliš veľa hostí, odradilo ich počasie. „Chýbali tie horúce dni, ale napriek tomu chodili návštevníci, okrem domácich aj z radov rekreantov,“ povedal Ľudovít Kubán z Klubu vodného póla Kúpele Piešťany, ktorý jediné piešťanské kúpalisko prevádzkuje. Napriek tomu si myslí, že otvorenie aspoň vonkajšieho bazéna malo opodstatnenie. Okrem rekreantov ho na tréningy využili aj miestni športovci.

Reklama

„Veľkú časť nákladov nám pokrýva dotácia a dúfame, že ten zvyšok uhradíme z tržieb, ktoré máme,“ odpovedal Ľ. Kubán na otázku, či klubu nehrozí strata. Podľa jeho slov však určite nebude ani v pluse. Klub dostal na prevádzku vonkajšieho bazéna 49 000 € z mestského rozpočtu.

[singlepic id=10749 w=320 h=240 float=right]Letné kúpaliská z celého Slovenska hlásia pokles návštevnosti. V júli bolo iba pár dní s tridsaťstupňovými horúčavami. Aj preto sú počas tejto sezóny využívané najmä plavárne. Výhodu majú aj kúpaliská s termálnou vodou. Pokles návštevnosti nezaznamenali napríklad akvaparky na Liptove. Bešeňová dokonca deklaruje nárast, pretože počas chladných dní ponúka termálnu vodu.

Reklama

„Môj osobný názor je, že bez termálnej vody sa dnes kúpaliská nemôžu uživiť. Je to aj otázka záujmu ľudí, ktorí dnes kúpaliská vyhľadávajú. Trend je taký, že tá termálna voda je pre nich zaujímavejšia. Termálne kúpaliská počas leta až tak neutrpeli,“ povedal Ľudovít Kubán a potvrdil, že Eva bude napriek počasiu otvorená do konca septembra.

Autor: Martin Palkovič Foto: T. Hudcovič

REKLAMA

Reklama