Connect with us

Aktuality

Piešťany 2034 – mesto bez stresu. Ako na to?

Published

on

Reklama

Ako by mali vyzerať Piešťany v roku 2034? Podľa rovnomennej publikácie by mali byť mestom bez stresu. Jej prezentácia za účasti autorov sa uskutoční v utorok 16. októbra o 18:00 h v Mestskej knižnici mesta Piešťany na Školskej ulici.

Autormi knihy, ktorá bude predstavená verejnosti sú Viktor Nižňanský, Denisa Bartošová, Ondrej Botek, Bohuslav Pernecký, Viliam Vavro a Eva Wernerová. „Motivácií pre jej napísania je viac. Všetky úspešné mestá na svet majú jasné vízie, stratégie, ktoré získali podporu od trvalo bývajúcich obyvateľov a zároveň vzbudili záujem investorov. Z rôznych dôvodov ani jeden z autorov nekandiduje v nastávajúcich komunálnych voľbách, ale každému z nás záleží na kvalite života v meste, kde sme sa narodili, pracovne pôsobili a stále bývame. Preto sme sa rozhodli podeliť sa s verejnosťou o naše zhodnotenie súčasnosti, príležitostí a ohrození, ktoré pre mesto prinášajú očakávané trendy a o námety ako ďalej,“ vysvetľuje Viktor Nižňanský, ktorý stál aj za stratégiou Piešťan do roku 2020.

Reklama

„Nemienime vstupovať do predvolebnej kampane, ale budeme radi ak sa čo najviac našich námetov prekryje s predsavzatiami tých čo kandidujú a čo uspejú vo voľbách. O to viac šancí bude mať napĺňanie vízie „mesta bez stresu“. Sme presvedčení, že sa zásadne menia rámcové podmienky a preto je potrebné prepojiť potenciál Piešťan a okolia s očakávanými zmenami. Podľa nás už nestačí „údržba“ mesta. Je potrebné pripraviť a zrealizovať zásadnejšie zmeny a to nie je otázka jedného volebného obdobia. Publikáciou nechceme nikomu vnucovať naše názory, námety,“ dodáva V. Nižňanský

Hlavným zámerom je podľa jeho slov prispieť k diskusii o súčasnosti a budúcnosti Piešťan, ktoré by mali byť podporené organizovaním stálej diskusnej platformy k zásadným témam správy a rozvoja mesta, podporením nových spôsobov komunikácie s občanmi s využitím nových technológií pre hľadanie zhody na konkrétnych problémoch a ich riešeniach a poskytnutím skúseností autorov k riešeniu konkrétnych problémov.

Reklama

-red-

Reklama