Aktuality
Piešťanský mestský úrad s personálnymi problémami
Piešťanský mestský úrad má po septembrových zmenách organizačnej štruktúry personálne problémy. Najskôr nikto z pracovníkov nechcel zobrať poverenie viesť Oddelenie finančných služieb, potom zostala bez personálu zložka projektových služieb Oddelenia stavebných služieb a rozvoja mesta a napokon došlo aj k zmene na mieste povereného vedúceho tohto oddelenia. Primátor mesta tesne pred sviatkami vypísal výberové konania na miesta piatich vedúcich oddelení, ktoré môžu byť riadené po septembrovej zmene organizačnej štruktúry poverenými pracovníkmi maximálne pol roka, teda do februára 2016.
V septembri, keď došlo na Mestskom úrade v Piešťanoch k zmene organizačnej štruktúry, nechcel nikto zo zamestnancov zobrať dočasné vedenie Oddelenia finančných služieb. Napokon sa k tomu podujala vtedajšia prednostka Dáša Reháková. V danom čase malo prebiehať dolaďovanie rozpočtu, rokovania s organizáciami a poslancami, ale stretnutia sa neuskutočnili a prípravy stagnovali. V novembri sa napokon stal po výberovom konaní novým vedúcim Stanislav Mikuš. Jeho hlavnou úlohou bolo pripraviť návrh rozpočtu, ktorý napokon uzrel svetlo sveta 7. decembra, avšak primátor s poslancami sa napokon dohodli, že na ňom ešte treba pracovať a musia sa uskutočniť ďalšie rokovania, takže schvaľovať by sa mal až začiatkom februára.
Začiatkom decembra odišla z úradu jediná pracovníčka Projektových služieb, ktorá zabezpečovala realizáciu projektov, napríklad na obnovu verejného oddelenia. Pred pár týždňami sme sa hovorkyne radnice Evy Bereczovej pýtali, ako prevezme jej agendu a ako mieni vedenie mesta riešiť vzniknutú situáciu, avšak dodnes ani po viacerých urgenciách sme odpoveď nedostali.
Ďalšie personálne zmeny nastali pred sviatkami na mieste dočasne povereného vedúceho Oddelenia stavebných služieb a rozvoja mesta. Toto oddelenie viedol Ivan Pauer, ktorý však bol nedávno odvolaný a vo funkcii ho vystriedala do nástupu nového vedúceho, ktorý vzíde z výberového konania, dlhoročná zamestnankyňa úradu Petra Konečná. Ivana Pauera predstavil primátor Miloš Tamajka poslancom ako odborníka, ktorý pomôže s územným plánovaním a rozvojom mesta. Reálne však dočasný vedúci nepokračoval v procese zmien územného plánu, ktoré boli rozbehnuté a do finálneho schvaľovania sa mali dostať ešte v tomto roku. Ivan Pauer sa tešil pozornosti médií v rámci vyjadrení ku kauze Centroom. Projektovú dokumentáciu oplotenia a vytvorenia ochrannej zóny okolo budovy realizovala firma Pauerovho bratranca. Na činnosť stavebného úradu sa v poslednej dobe kopili neustále sťažnosti. Na neprimerane dlhý čas vybavovania žiadostí opakovane upozorňovali poslanci v rámci rokovaní mestského zastupiteľstva. Tí sa pýtali, či by sa k niektorým problémom, ktoré sa riešili na predvianočnom zastupiteľstve mohol vyjadriť ako kompetentný odborník, avšak nebolo to možné, pretože podľa vyjadrenia prednostu Eduarda Strapatého bol práceneschopný. Portál www.piestanskytyzden.sk priniesol informáciu, že Ivan Pauer doručil primátorovi výpoveď a na piešťanskom mestskom úrade končí, pričom výpovednú dobu strávi na PN-ke, keďže podľa odporúčania lekára dennodené cestovania medzi Nitrou a Piešťanmi neprichádza do úvahy.
Dva dni pred Vianocami Mesto Piešťany zverejnilo vypísanie výberových konaní na miesta piatich vedúcich oddelení mestského úradu. Záujemcovia o post vedúceho Oddelenia IT a majetkových služieb, Oddelenia personálnych služieb, Oddelenia právnych a klientských služieb, Oddelenia sociálnych a školských služieb a Oddelenia stavebných služieb a rozvoja mesta sa môžu prihlásiť do 13. januára 2016. Viac o podmienkach pre uchádzačov nájdete tu.
-lt-