Aktuality
Olympionici nafotili oblečenie pre Paríž aj v Piešťanoch
Slovenský olympijský výbor včera predstavil na sociálnych sieťach kolekciu oblečenia slovenskej výpravy na olympijské hry v Paríži 2024. Jej časť nafotili na Kúpeľnom ostrove v Piešťanoch. Pred hotelom Thermia Palace a na schodisku liečebného domu Irma pózovali chodci Hana Burzalová a Dominik Černý.
„Pozrite sa, ako budú slovenskí olympionici reprezentovať naše farby a naše srdcia pred celým svetom. Naposledy sa v Paríži konali olympijské hry v roku 1924. Práve tam sa slovenskí športovci prvýkrát predstavili pod československou vlajkou. Rozhodli sme sa vzdať hold 100 rokom olympijskej výnimočnosti a športové oblečenie od 4F sme nafotili v priestoroch budov, ktoré vznikali na začiatku 20. storočia. Naši olympionici na fotografiách pózujú v priestoroch Hotela Thermia v Piešťanoch (1912), Gymnázia Grösslingova v Bratislave (1908) a Strednej priemyselnej školy S. Mikovíniho v Banskej Štiavnici (1900),“ vysvetľujú pozadie vzniku fotografií predstavitelia Slovenského olympijského a športového výboru na sociálnych sieťach.
Kolekcia Slovenského olympijského tímu olypiádu v Paríži, ktorú vytvorila spoločnosť 4F, prepája motív slovenskej ľudovej tvorby s prvkami francúzskej elegancie. Odevy vyrobili z najmodernejších ultraľahkých materiálov najvyššej kvality. Na viacerých kúskoch výrazne vyniká čatajský vzor – ornament zo slovenskej ľudovej tvorby. Tvorcovia ladili celú kolekciu tak, aby niesla prvky francúzskej elegancie, no zároveň zvýrazňovala slovenské národné farby. Oblečenie zdobia potlače s motívmi čerpanými z bohatstva slovenského dedičstva. Kolekcia kladie dôraz na slovenský charakter – plný vášne, sily a jedinečného šarmu. Tričká majú ľudový kvetinový vzor zobrazený v maliarskom štýle.
„V našej spolupráci so 4F je prioritou, aby sa v oblečení cítili dobre a pohodlne predovšetkým športovci. Funkčnosť a dizajn boli preto veľmi dôležité. Oblečenie odkazuje na ikonický parížsky šarm i slovenskú národnú identitu. Sme presvedčení, že osloví aj mladú generáciu. Dôležitý pri tvorbe oblečenia bol aj hlas našich športovcov. Do Paríža pôjdu ako jeden tím a budú hrdo reprezentovať naše farby i naše srdcia,“ povedal Anton Siekel, prezident Slovenského olympijského a športového výboru.
„Kolekcia je výsledkom 2,5-ročného pracovného maratónu tímu 4F. Zahŕňala hľadanie inšpirácie a skúmanie trendov, analýzu archívov, ako aj hľadanie nových technologických riešení a materiálov. Návrhári vychádzali z procesu polarizácie svetla, v ktorom sa rozptyl, koncentrácia a prelínanie farieb stali metaforou symbiózy kultúr a národov počas olympijských hier,“ uviedla Justyna Tomczyková, členka predstavenstva spoločnosti OTCF S.A., vlastníka značky 4F.
Zdroj: TS SOŠV / red Foto: SOŠV