Aktuality
Krajinský most je dokončený, ale ľudia vidia nedostatky
Práce na rekonštrukcii Krajinského mosta boli podľa krajskej správy ciest ukončené včas a podľa objednávky. Obrubníky na bananskej strane má vraj spolu s chodníkmi opraviť obec. Vzhľad stavby kazí poškodené potrubie, ktoré je vidieť z lávky.
REKLAMA
„Všetky práce boli ukončené podľa stanového harmonogramu,“ uviedla Andrea Tomašovičová zo Správy a údržby ciest Trnavského samosprávneho kraja. Sumár prác spolu so zmluvou s dodávateľom, ktorým bola firma zo Žiliny, zverejnili aj na svojej stránke. Pri oprave mosta podľa zverejneného harmonogramu stavbári okrem iného odstránili prídavné oceľové tiahla v hlavnom mostnom poli, opravili poškodený povrch nosnej konštrukcie a zábradlia, opravené povrchy očistili, natreli, zosilnili tiahla a mostovku, doplnili výstuže v miestach žľabov, položili nový betón, hydroizoláciu, zhotovili mostné závery, odvodňovače a na záver natreli kovové časti zábradlia a obnovili vodorovné značenie. Prekládka potrubí, ktoré spomínali pôvodne zástupcovia kraja, ani opravy pilierov sa však nakoniec neuskutočnili.
Ako ďalej vysvetlila A. Tomašovičová, odstránené oceľové tiahla nahradili uhlíkovými lamelami, čo umožnilo rozšírenie vozovky na moste o jeden meter: „Je to progresívna metóda, ktorá sa v cestnom staviteľstve používa už niekoľko rokov.“
Rekonštrukčné práce podľa zmluvy ocenili na 425-tisíc bez DPH. Na otázku, prečo na druhej strane mosta zostali vysoké obrubníky sme dostali nasledovnú odpoveď: „Cestné obrubníky na moste zostali v pôvodnej výške, pre ich zníženie je potrebná rekonštrukcia chodníkov, ktoré sú vo vlastníctve obce Banka.“
Nové, dosť vysoké obrubníky, postavili krajskí cestári. Otázkou je, prečo namiesto nich nevznikli nájazdy, ktoré by uľahčili prechod cez cestu vozíčkarom, rodičom s kočíkmi aj cyklistom.
Ľudia, ktorí využívajú lávku pri Krajinskom moste, upozornili tiež na to, že počas rekonštrukcie sa odtrhla časť potrubia, ktoré môže padnúť do Mŕtveho ramena Váhu.
(ad)