Aktuality
Do práce na bicykli vyrazil rekordný počet tímov, z Piešťan ich je 41
V treťom ročníku celoslovenskej kampane na podporu nemotorovej dopravy nazvanej „Do práce na bicykli 2016“ sa prihlásilo rekordných 1730 tímov a 5635 cyklistov. Počas mája ich bude možné stretnúť v 60-tich samosprávach, ktoré sa do projektu zapojili a dali svojim obyvateľom možnosť zmerať si sily s ďalšími mestami Slovenska. Z nášho mesta sa prihlásilo dohromady 41 tímov, ktoré za prvé dva dni vykonali 109 jázd a prešli až 484,5 kilometra. Vyslúžili si za to priebežné 14. miesto, ale dá sa očakávať, že naše bicyklové mesto sa bude postupne posúvať v tabuľke vyššie.
Kým v roku 2014 sa do súťaže zaregistrovalo 473 tímov, rok nato ich bolo už 916. S tohtoročným číslom 1730 tak obľúbená kampaň po tretíkrát zaznamenala takmer zdvojnásobenie počtu účastníkov, ktorí budú dochádzať v priebehu mesiaca máj do zamestnania na dvoch kolesách. „Čísla nás tento rok opäť veľmi príjemne prekvapili. Pôvodne sme chceli pokoriť hranicu tisíc tímov, s takýmto výrazným nárastom sme ale vôbec nepočítali. O to viac nás však teší,“ hovorí koordinátorka súťaže Andrea Štulajterová. Ako dodáva, že obrovský záujem je dôkazom nielen stúpajúcej popularity kampane, ale aj toho, že cyklistom stále viac záleží na rozvoji cyklistickej infraštruktúry v ich mestách. „Týmto spôsobom to dávajú najavo nielen vedeniam miest, ale aj vláde, ktorá by mala plniť svoje sľuby o investovaní do rozvoja cyklodopravy,“ dopĺňa Štulajterová.
Okrem motivačného rozmeru, propagujúceho jazdu do práce na bicykli, má kampaň aj súťažný charakter. Aj tento rok všetci účastníci kapane dostanú od MDVRR SR tričká, podľa ktorých budú v mestách ľahko identifikovateľní a ktoré budú vodičov informovať o tom, aby dali cyklistom na cestách dostatok priestoru. Okrem toho sa bude v jednotlivých kategóriách súťažiť o viaceré ceny, a v spolupráci s hlavným partnerom podujatia získa každý súťažiaci aj 20-% zľavu na nový bicykel. „Všetky samosprávy, v zmysle štatútu súťaže, pripravujú ocenenia pre najlepšie tímy a účastníkov v rámci jednotlivých miest, takže súťažiaci majú možnosť vyhrať ceny aj na lokálnej úrovni. My najmä veríme, že účastníci si budú precestované kilometre do práce evidovať poctivo a nebudú sa snažiť umelo navyšovať ich počet len kvôli tomu, aby boli prví. Z minulých rokov však máme overené, že fair play princíp funguje v rámci tejto kampane lepšie ako kdekoľvek inde a účastníci pristupujú k evidencii veľmi zodpovedne,“ popisuje skúsenosti národný cyklokoordinátor Peter Klučka z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Cieľom projektu Do práce na bicykli je pútavou formou podporiť rozvoj trvalo udržateľnej mobility v mestách a podnietiť samosprávy, aby vytvárali na svojom území vhodné podmienky na využívanie cyklistickej dopravy. Takisto má motivovať aj zamestnávateľov k vytvoreniu vhodných priestorov na odkladanie bicykla, prípadne k poskytnutiu iných benefitov pre pracovníkov, ktorí dochádzajú do práce na dvoch kolesách. Zároveň sa snaží ostatným ľuďom ukázať, že bicykel môže byť pre mnohých obyvateľov ideálnym spôsobom pri dochádzaní do práce, či už zo zdravotného, ekonomického, alebo dokonca časového hľadiska.
-red/Zdroj: Organizačný tím kampane Do práce na bicykli/Foto: archív-