Connect with us

Aktuality

Detské ihriská tento rok ožijú, jedno si môžu Piešťanci aj vysúťažiť

Published

on

Reklama

Hoci detí v Piešťanoch ubúda, aj náš malý prieskum zistil, že detské ihriská a vonkajšie plochy na hranie majú napriek názoru skeptikov dostatok svojich pravidelných návštevníkov. Medzi najobľúbenejšie, samozrejme, patria tie s novými prvkami. Dobrou správou je, že poslanci sa v tomto roku rozhodli zaradiť do rozpočtu niekoľko desiatok tisíc na rekonštrukciu a obnovu detských ihrísk v meste. Okrem toho môže pribudnúť pre deti aj ďalšie nové sponzorské ihrisko, ak sa Piešťanci zapoja súťaže, ktorú vyhlásil Lídl.

Podľa posledných informácií poslanci a vedenie mesta zaradilo do návrhu rozpočtu na rok 2016 až 40 tisíc eur na rekonštrukciu a ďalších 22 tisíc eur na údržbu detských ihrísk na území mesta, spolu tak vynaloží do tejto oblasti 62 tisíc eur. O nové ihrisko však môžu Piešťanci zabojovať aj v elektronickej ankete spoločnosti Lidl Slovensko. Podľa informácií pre médiá totiž s jeho podporou v lete vyrastie na Slovensku desať detských ihrísk Žihadielok. O tom kde, rozhodnú v hlasovaní ľudia. „V lokalitách, ktoré vyberú v hlasovaní na internete ľudia, postavíme ihriská a následne ich darujeme mestám. Týmto projektom chceme prispieť k tomu, aby deti mohli svoj voľný čas tráviť zmysluplne a urobili aj niečo pre svoje zdravie,“ povedal Stanislav Čajka, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl Slovenská republika.

Reklama

 

 

Reklama

Detské ihriská sú zároveň priestorom, v ktorom sa deti zoznamujú so svojim okolím a rovesníkmi. Učia sa fungovať v kolektíve, získavajú nové pohybové a zároveň spoločenské zručnosti. „Detské ihriská sú zázračným miestom sociálnej komunikácie. Sú miestom, kde to jednoducho žije, kde sa odohráva veľká časť prvého kontaktu detí v novom širšom sociálnom prostredí – a bezpečné detské ihriská sú určite tým pravým miestom na prvé stretnutia detí s veľkým svetom,“ uviedla psychologička Sylvia Dančiaková.

O desať ihrísk budú súperiť mestá, a v prípade Bratislavy a Košíc aj mestské časti, v ktorých sa nachádza aspoň jedna predajňa Lidl. Zo 102 možných lokalít prejavilo záujem zúčastniť sa súťaže 96 miest. Podľa počtu obyvateľov sú rozdelené do piatich kategórií s cieľom umožniť čo najspravodlivejšie hlasovanie. To bude prebiehať v rámci týchto kategórií, pričom ihrisko získajú prvé dve mesta z každej kategórie. O lokalite jednotlivých ihrísk rozhodnú ľudia v hlasovaní na internetovej stránke https://zihadielko.lidl.sk/. Hlasovanie bude prebiehať už od zajtra – štvrtka 21. januára do 29.2.2016. Každý registrovaný účastník bude môcť raz za 24 hodín označiť svojho favorita, jeden hlas navyše môže každý deň získať, ak na stránke zvládne jednoduchú online hru. Priebežné poradie bude zverejnené a pravidelne aktualizované. Víťazi budú známi najneskôr 14. marca.

Ihrisko Žihadielko je určené pre deti od 2 do 12 rokov. Jeho rozmer je 16 x 20 m a bude sa na ňom nachádzať osem herných prvkov. Ihrisko je rozdelené do dvoch zón podľa veku detí – 2 až 6 rokov a 6 až 12 rokov. Tomu sú prispôsobené aj dopadové plochy: pre menšie deti to je EPDM liata guma, pre väčšie štrk. Deti sa budú môcť zahrať na dvoch hradoch, pieskovisku, kolotoči, hojdačkách či prevažovadlách. Všetky herné prvky sa nesú vo veselých a hravých motívoch s podobizňami Včielky Maje a jej kamarátov. Na ihrisku sa budú nachádzať aj lavičky a stojan na bicykle. Hodnota ihrísk je 870 000 €.

Piešťany o nové detské ihrisko zabojujú tiež. „V meste máme niekoľko zanedbaných detských ihrísk, a preto sa určite zapojíme. Verím, že občania budú pri hlasovaní aktívni a pomôžu nám ihrisko získať,“ informoval primátor M. Tamajka na mestskej stránke. Mestá, ktoré sa chceli do projektu zapojiť, museli do konca roka zaslať čestné vyhlásenie, že disponujú vhodným pozemkom pre realizáciu ihriska. Mesto Piešťany vytypovalo 4 lokality – Vážsku ulicu, Valovú ulicu, Ulicu F.E. Scherera a Prednádražie. „Výber plochy však chceme nechať priamo na občanov. Tí najlepšie vedia, kde by bolo nové ihrisko najpotrebnejšie. Preto súbežne s hlasovaním o ihrisko, spúšťame aj vlastnú anketu na našej webovej stránke “ doplnil M. Tamajka.

Zdroj: www.lidl.sk, www.piestany.sk, foto: A. Drahovská

Reklama