Connect with us

Aktuality

Cirkevné gymnázium formuje študentov už dve desaťročia

Published

on

Reklama

V roku 2012 uplynulo 20 rokov od založenia Gymnázia sv. Michala Arcahnjela. Oslavy tohto výročia vyvrcholili 28. februára svätou omšou a slávnostnou akadémiou.

[singlepic id=40145 w=520 h=340 float=center]

Reklama

 

Školu doteraz absolvovalo asi 700 mladých ľudí a mnohí z nich sú vo svojich profesiách veľmi úspešní. Patrí medzi nich aj kancelár Arcibiskupského úradu v Trnave Dušan Kolenčík (na snímke), ktorý mal kázeň počas rannej svätej omše v Kostole sv. Štefana.

Reklama

„Želám tejto škole, aby do sveta, ktorý potrebuje Cyrilov a Metodov, vypustila takýchto Cyrilov a Metodov čo najviac. Pretože aj Slovensko sa stáva misionárskou krajinou,“ povedal na záver kázne.

Pri založení školy stál bývalý piešťanský dekan Jozef Vlasák, ktorý 20 rokov fungovania školy hodnotí pozitívne: „Teraz je doba kedy sa mätú pojmy a hodnoty. Je veľmi cenné ak sa niekto snaží a má možnosť mladej generácii ukázať skutočné hodnoty, čiže pomáha im v živote nájsť správnu cestu.“

Osláv sa zúčastnil aj prvý riaditeľ Vojtech Filo. Podľa jeho slov založenie gymnázia nasledovalo vznik cirkevnej základnej školy. Tieto dve inštitúcie mali na začiatku spoločnú budovu, pretože vhodných priestorov bol nedostatok. „Naverboval som moje bývalé študentky a otvorili sme dve triedy. Bol to úspech, pretože štátne gymnázium potrebovalo konkurenciu a popri ňom si aj naša škola dokázala vytvoriť dobré meno. Rozdiel medzi nimi teraz nie je žiadny.“

Vzťahy týchto dvoch konkurenčných škôl sú podľa terajšej riaditeľky Moniky Melicháčovej na veľmi dobrej úrovni. Význam cirkevného gymnázia vidí v pozitívnom formovaní mladých ľudí: „Študenti majú príklad v nás profesoroch. Vidia ako žijeme, vedia, že čestnosť a ľudskosť nie sú len frázy, aj keď nám niekedy hovoria, že nežijeme v dnešnom svete a podobné vlastnosti sú zbytočné. Hodnoty a tradície potrebujeme v našom národe uchovať, aby sme vychovali dobrých a čestných ľudí.“

[nggallery id=2159]

Text a foto: Martin Palkovič

Reklama