Aktuality
Cestujúci prišli do stanice po vlastných, pokazil sa rušeň
Porucha rušňa spôsobila viac viac než hodinové meškanie zrýchleného vlaku do Bratislavy druhýkrát za desať dní. Cestujúci stratili trpezlivosť a do stanice Pezinok prišli pešo. Na odškodné nemajú nárok.
[singlepic id=34097 w=520 h=350 float=center]
Na poruchu vlaku odchádzajúceho pravidelne o 6.18 h z Piešťan nás upozornil čitateľ: „Po štreke sme šli menej ako kilometer, ale nikto z nás nemal topánky na prechod po kameňoch a betónových pražcoch, zvlášť nie ženy a deti.“ Podľa jeho slov cestujúcich nikto neinformoval. „Na naše otázky personál pri lokomotíve oznámil, že je porucha a kedy príde náhradná lokomotíva nevedia presne.“ Väčšina pasažierov sa preto vybrala pešo do najbližšej stanice, zatiaľčo popri nich chodili vlaky.
Ani na stanici sa o nich nikto nepostaral. „Zo strany personálu železníc sme okrem permanentného hlásenia cez rozhlas o meškaní a ospravedlňovania sa za meškanie iné nepočuli,“ napísal nám čitateľ.
Riaditeľ Odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Šarluška potvrdil dve poruchy rušňa na zrýchlenom vlaku Nové Mesto nad Váhom – Bratislava v priebehu desiatich dní: „K prvej poruche rušňa došlo 8. augusta, meškanie vlaku bolo 89 minút. Druhá porucha rušňa bola 17. augusta. Spôsobila meškanie 77 minút.“
Cestujúci však nárok na kompenzáciu podľa jeho slov nemajú. Vo vnútroštátnej doprave je možné odškodnenie iba pri cestovaní IC vlakmi.
Tomáš Šarluška ďalej uviedol, že cestujúci sú povinní dodržiavať prepravný poriadok: „Ten zakazuje v takomto prípade vystupovanie z vlaku bez súhlasu vlakového personálu.“ Na otázku, kto by niesol zodpovednosť za úraz, ktorý by vznikol pri presune cestujúcich popri trati do najbližšej stanice odpovedal: „Je zakázaný pohyb cudzích osôb v koľajisku. Prepravný poriadok ZSSK zakazuje vystupovať z vlaku do koľajiska.“
Text: M. Palkovič
[nggallery id=1861]