Connect with us

Aktuality

Cestovný ruch v Piešťanoch by mala podporiť regionálna karta

Published

on

Reklama

Piešťany od winterovských čias žili predovšetkým z kúpeľníctva a cestovného ruchu. V poslednej dobe je však stále viac zrejmé, že zaspali na vavrínoch a aj malé dedinky robia pre podporu rozvoja cestovné ruchu viac, než svetoznáme kúpeľné mesto. Primátor Piešťan Remo Cicutto sa ako člen ZMOSU vlani podieľal na tvorbe zákona o cestovnom ruchu. Ten mal pomôcť rozvoju turizmu, avšak nová vláda zákon, ktorý mal byť účinný od 1. januára 2011 stopla, pre nejasnosti vo financovaní pri realizácii zákona v praxi a pripravuje jeho novelu. Aj napriek tomu, že zákon o podpore cestovného ruchu zatiaľ nefunguje, v Piešťanoch si dvaja ľudia povedali, že treba začať niečo robiť.

Prevádzkovateľ kempingu Jozef Dodo Pullmann a minuloročný kandidát na post primátora Piešťan Jozef Drahovský, sa rozhodli zrealizovať projekt regionálnej karty s názvom Piešťany Region Card. Ponúkajú spoluprácu a riešenie problémov spoločným marketingovym prístupom a oslovovaním zákazníkov. Karta by mala zahrňovať [singlepic id=11281 w=320 h=240 float=left]poctivé, kvalitné prevádzky rôzneho druhu, pričom jej vlastníkmi by sa mali stať turisti, návštevníci piešťanského regiónu, ale aj samotní obyvatelia Piešťan a okolia, ktorí vďaka nej získajú zľavy v partnerských prevádzkach. Prevádzky naopak získajú marketingovú podporu. O pláne realizovať tento projekt hovorili minulý týždeň s primátorom Remom Cicuttom, ktorý vyjadril ochotu Mesta Piešťany podporiť ho.

Reklama

„Piešťany vždy boli a aj by mali byť mestom cestovného ruchu. Potenciál na iné aktivity máme tiež, avšak mali by sme čerpať z toho, čo je pre nás najtypickejšie. Podľa nášho názoru je to práve cestovný ruch. Zdá sa nám, že doteraz sa preň robilo málo, preto prichádzame s ponukou spolupráce vrámci projektu regionálnej karty. Nebudeme prví na svete ani v Európe a dokonca ani prví na Slovensku. Budeme však prví v našom regióne. Účelom karty je zvýšiť zaujímavosť regiónu a jednotlivých prevádzok,“ vysvetľuje Jozef Drahovský. Držitelia karty si budú môcť uplatňovať zľavy v partnerských prevádzkach po celý rok od zakúpenia karty. Informačné materiály budú mať zdarma. Cieľom projektu Piešťany Region Card je rozvoj a napredovanie cestovného ruchu v regióne piešťanského okresu. Mal by zahrňovať prevádzky, ktoré sú vyhľadávané turistami, ktorí sa rozhodli navštíviť región, ale aj tie, ktoré sú vyhľadávané samotnými obyvateľmi, čo podľa Doda Pullmanna robí tento projekt iným, než sú ostatné podobné projekty. „Ako podnikateľ v oblasti cestovného ruchu očakávam od projektu regionálnej karty zvýšenie návštevnosti, zvýšenie ziskov, skvelú reklamu pre svoju prevádzku a vytvorenie povedomia, že prevádzka zapojená v projekte je zárukou kvality,“ hovorí D. Pullmann.

Iniciátori projektu predpokladajú výraznú spoluprácu so samosprávou. Chcú spolupracovať s mestom ako aj s okolitými obcami a spoločne odstraňovať to, čo cestovný ruch brzdí. V pláne je aj Festival cestovného ruchu v Piešťanoch. Toto podujatie by malo každoročne oceniť najlepšie hodnotené prevádzky zaradené do projektu regionálnej karty, malo by informovať podnikateľov o nových trendoch v gastronómii, hotelierstve a o možnostiach zisku dotácií pre cestovný ruch. Okrem prednášok by sa vrámci podujatia mali konať tiež prezentácie gastro noviniek a kultúrnospoločenské aktivity.

Reklama

Karta by sa mala predávať na vybraných miestach, kde by si zákazník osobne mohol prezrieť informačné materiály a získať informácie. Druhou alternatívou je predaj prostredníctvom formuláru na webovej stránke projektu. Predpokladá sa, že cena karty bude 10 eur. Na pondelok 4. apríla je naplánované stretnutie záujemcov o spoluprácu vrámci Piešťany Region Card v KSC Fontána. Predaj kariet by sa mal začať od 1. mája tohto roku.

Text a ilustračné foto: Tomáš Hudcovič

Reklama