Connect with us

Blogy

Komunálne voľby – POKRAČOVANIE II.

Published

on

Reklama

Motto: „Povedané bolo už skoro všetko, no pretože takmer nikto nepočúva,  musí sa to hovoriť vždy odznova“  – Louis Pasteur

V poslednom čase som mal v rukách zopár volebných alebo takzvaných volebných programov. Okrem slaboduchých sloganov typu „Spoločne za krajšie Piešťany“  (chápané zrejme tak, že …. „my“  budeme robiť a „on“ brať plat) sa z niektorých nedozvieme nič konkrétne. Jeden však spomeniem. V obci Veľké Orvište. Kandidát na starostu číslo  7 vo svojom volebnom programe uvádza naozaj konkrétne veci, ktoré sú jednoznačné. Druhá vec je – na akej intelektuálnej výške je obyvateľstvo s tým, že bude schopné aj naozaj kontrolovať a vyžadovať  jeho plnenie. Prečo to spomínam? Aj preto, že polovica kandidátov   v meste Piešťany nedokáže povedať čo chce robiť a urobiť s mestom za najbližšie štyri roky. V mestskom občasníku „Radnica“  som si pozrel nejaké tie informácie o kandidátoch na primátora, rovnako ako aj v iných médiách  a je pravda, že som venoval záujem všetkým  kandidátom, pretože sú všetci potenciálne možní dostať sa do primátorskej stoličky.  Zhrnuté – pokiaľ  by bežný smrteľník mal vyberať,  ostávajú mu dve možnosti: vyberať podľa vlastnej hlavy (v duchu – ktorý z kandidátov je schopný pre Piešťany najviac (z týchto kandidátov) urobiť, alebo vyberať podľa iných kritérií, napríklad citov, zážitkov, alebo virtuálnych  sľubov, tak ako je to v tomto meste asi už zvykom pekných pár rokov.

Reklama

Posledné informácie v súvislosti s problémom SMERU,  že doterajší primátor mal informácie o korupčnej kauze, alebo presnejšie morálnom a etickom zlyhaní  nemocnice a SMERU  a vraj vedel o  biznisových exhibíciách  SMERU v nemocnici a bol ticho(!!) vyvolávajú u bežných občanov, voličov asi všetko možné, ale hlavne kopu žlče v žalúdku. A iste je medzi nimi aj zopár tých, ktorí mu verne „volili“ už zopár období. Holt, láska je niekedy zradná.  A keď pravdepodobne za jeho „tričkom“ je aj nové sídlisko Lodenica. A možno aj s niečím, čo si ani Piešťany teraz nedokážu predstaviť.  Obe posledné aktuálne „prúsery“,    pokiaľ nebudú veľmi rýchle vysvetlené, vyjasnené,  budú iba lakmusovým papierikom   pre budúcnosť  mesta. A dôkazom  čo všetko sa obyčajne môže stáť, keď je niekto na  vrcholovej komunálnej stoličke bez reálnej kontroly na  dlhé roky.  Vraj vedel a nič neurobil.  A kde je záruka, že „nevedel“ oveľa viac – a tiež nič neurobil.   V tomto spomenutom občasníku píše o sebe. Vraj …“dosiahol som konkrétne výsledky a získal bohaté skúsenosti, ktoré znovu ponúkam občanom…“ . Ja by som iba doložil: podľa všetkých možných vyjadrení kandidátov a faktov a štatistiky (okrem ratingového ohodnotenia, ktoré ale nesúvisí s ambicióznosťou mesta a jeho rozvojom)  súčasná úroveň a predpoklad vývoja vyzerá skôr úsmevne a naivne v porovnaní s vývojom veľa miest.  A teda výsledky nie sú zďaleka také,  aké mohli byť. O takzvanom dlhodobom strategickom pláne rozvoja mesta radšej pomlčím. K tomu amatérskemu, naivnému výtvoru som sa už niekoľkokrát vyjadril.  „Ponúkam vám istotu – skúsenosti – tradície…“   motto  kandidáta vlastne troma slovami (a dvoma pomlčkami) predkladá jeho volebný program, ktorý sa dá parafrázovať  ako   NIČ-NIČ-NIČ. Je zase pravda, že v každom prípade nejakej verejnej občianskej kontroly  nebude musieť predkladať „zúčtovanie“. Lebo nič nesľúbil.

Ale vrátim sa k ostatným kandidátom. Keďže je tých informácií  z rôznych dostupných informačných kanálov  pre bežného občana nie je zatiaľ mimoriadne veľa  na to, aby „plány kandidátov“ mohli byť reálne,  dá sa doteraz  takpovediac uzavrieť celá akcia  „voľby primátora“  iba nezáväzne.  Pokiaľ chce mať mesto nejaké ambície niečo so sebou „urobiť“  bude mať akú takú záruku iba vtedy, pokiaľ bude voliť jedného z piatych kandidátov. To nie je môj názor, ale objektívny fakt. Ktorého ?  Ja ešte počkám tých pár dní. Ako sa vyfarbia. Zatiaľ ma presvedčili iba dvaja kandidáti. Nie v tom, že sú najlepší, ale v tom, že chcú s mestom niečo konkrétne urobiť. A nechýba im ambicióznosť. A možno aj to otrepané „know how“.  Napriek malým hendikepom.  Musím v tejto súvislosti pochváliť aj takzvanú mestskú televíziu aj ostatné médiá  za  férové zapojenie sa do kampane,  keď dáva možnosť vyjadriť sa rôznym kandidátom. To ešte pred pár krátkym časom nemohlo byť a je to tiež iba dôkazom, že televízia a ostatné médiá by aj mohli „KEBY MOHLI“  –  veľa urobiť. Tou druhou kartou v hre o primátorstvo je hlava každého voliča. Tou kartou najdôležitejšou!

Reklama

P.S.    Ja svoj názor na niektorého kandidáta „stavím“ uvediem na stránke www.volby-pn.webnode.sk  najneskôr tri dni „pred“.

Reklama