Connect with us

Aktuality

Súťaž Kina Fontána zneužili na získanie údajov z platobných kariet

Facebookovú stránku piešťanského Kina Fontána zneužili na podvodné získanie údajov platobných kariet. V utorok 28. novembra dostalo viacero ľudí upozornenia, že vyhrali v súťaži o lístky na film Perinbaba. Pre registráciu mali kliknúť na hashtag, ktorý ich presmeroval na stránku, cez ktorú sa snažili podvodníci získať osobné údaje a údaje platobných kariet.

Published

on

Reklama

 

Na tieto skutočnosti nás upozornila čitateľka. Zdieľala informácie o filme Perinbaba, tak ako žiadalo Kino Fontána, vo vyhlásenej súťaži o lístky. Dnes pred poludním jej prišlo upozornenie na základe komentáru pridaného pod súťažou s textom: “  ? Gratulujeme✨ Vyhrali ste dva lístky na pozeranie filmu perinbaba 2. Zaregistrujte sa kliknutím na hashtag nižšie? ? #Kino_Fontána.“

Reklama

Po kliknutí na hashtag sa dostala na podvodnú stránku, ktorá od nej žiadala osobné údaje a údaje platobnej karty. Vidiac, že ide o podvod, nahlásila vec priamo Facebooku a kontaktovala nás, aby sme upozornili ľudí na tento problém a aby tak neprišli pred Vianocami o peniaze. Facebook našťastie po nahlásení podvodný prelink odstránil a zobrazuje už len správu „Nič sme nenašli“.

Reklama

O incidente sme informovali Martina Svorada, povereného riaditeľa Mestského kultúrneho strediska mesta Piešťany, pod ktoré Kino Fontána spadá. Okolo poludnia o situácii nič nevedel, ale prisľúbil, že ju budú okamžite riešiť.

Podvečer Kino Fontána na svojej facebookovej stránke zverejnilo post s textom: „?POZOR NA PODVOD!? Pri súťažiach o vstupenky na predstavenia Mestské kultúrne stredisko mesta Piešťany ani Kino Fontána od súťažiacich nežiada žiadne kontaktné údaje, ani registráciu na žiadnom webe. Aktivity, ktoré od vás požadujú registráciu alebo nejaký druh osobných údajov, považujte za podvodné a Mestské kultúrne stredisko mesta Pieštany sa od podobných aktivít dôrazne dištancuje.“

Komentáre od podvodníkov sa na stránke stále zobrazujú. Kino Fontána ich zatiaľ nezmazalo. Hoci to vyzerá, že komentár napísalo priamo Kino Fontána, realita je taká, že podvodníci si založili stránku s rovnakým názvom, použilo rovnaké logo a grafiku k filmu Perinbaba. Stránka však má iba jedno Páči sa mi a jedného Sledovateľa. Prídete však na to, až keď si ju zobrazíte a nevidíte len komentár vyzerajúci reálne.

Súťažiacim môže napovedať o podvode tiež, že v samotnom vyhlásení súťaže je napísané „Víťaza oznámime v komentároch tohto príspevku v utorok (6.12.) a zároveň bude kontaktovaný FB správou.“ do sviatku sv. Mikuláša však chýba ešte viac ako týždeň. Niektorí „ocenení“ si to všimli. Rovnako tak, že komentárov o víťazovi bolo pridaných viacero, v skutočnosti by však mal byť iba jeden.

Tomáš Hudcovič

 

Reklama