Connect with us

Aktuality

Podnikateľský nápad roka mali dvaja mladí Piešťanci

Published

on

Reklama

Daniel Minárik a Jozef Štefanka získali reklamnú kampaň v hodnote 100-tisíc eur. Vďaka víťazstvu v súťaži vyhlásenej Združením mladých podnikateľov Slovenska dostanú svoj projekt RBi do povedomia širokej verejnosti a chcú preraziť aj na zahraničný trh.

[singlepic id=31576 w=320 h=240 float=right]„RBi je business intelligence aplikácia zameraná na všetky segmenty maloobchodnbého prostredia, či už módne, potravinárske alebo špecializované, ako napríklad hodinárstva. Aplikácia zbiera a triedi veľké množstvo dát z rôznych zdrojov a následne ich spracováva a prostredníctvom reportov, analýz, tabuliek a grafov dáva užívateľovi prehľad o biznise, návrhy na zlepšenie a optimalizáciu,“ vysvetlil Daniel Minárik, jeden z autorov projektu.

Reklama

RBi má podľa jeho slov poskytnúť dáta v zrozumiteľnej, ľahko čitateľnej forme a tým zlepšiť predaj a ziskovosť v maloobchode. Výstupy sú pripravené na základe konzultácie s klientom a prístupné zo všetkých zariadení s pripojením na internet. „Cieľom RBi je povedať klientom, kde je problém a ponúknuť jeho riešenie,“ dodal mladý podnikateľ.

Táto pomoc je učená pre maloobchodné prevádzky, siete aj distribútorov. V rámci firiem ju využije manažment aj radoví pracovníci. Cieľovým segmentom sú podľa jedného z autorov projektu najmä malé a stredné spoločnosti: „RBi vedia využiť majitelia malej predajne na rohu ulice ako aj celosvetová sieť s konfekciou alebo šperkami.“

Reklama

REKLAMA

V praxi to znamená, že klient môže dostať údaje o nákupnom správaní svojich zákazníkov, aj o tom, ktorá polica v predajni prináša väčší profit.

„Keďže som sa dlhšie pohyboval v módnom segmente, najlepší a najjednoduchší príklad je optimalizácia ponúkaných veľkostí v predajniach. Na základe dát vieme určiť, ktoré veľkosti sa predávajú dobre a majú potenciál vytvoriť vyššie tržby a naopak, ktoré stoja na sklade a predajú sa až v akcii s nízkou maržou. Následne vieme navrhnúť optimálne zloženie a tým zvýšiť profit,“ povedal Daniel Minárik.

Cieľom prvého ročníka súťaže Podnikateľský nápad roka bolo identifikovať inovatívne nápady mladých ľudí a prispieť k ich premene na úspešné podnikanie. Hlavnou výhrou boli propagačné služby špičkových firiem v hodnote 100-tisíc eur. Projekt RBi získal poradenstvo spoločnosti Deloitte. Reklamnú kampaň mu pripraví agentúra Wiktor Leo Burnett a zákazníci ju uvidia v najvýznamnejších médiách.

„Je skvelé, že Združenie mladých podnikateľov Slovenska takúto súťaž pripravilo a našli sa firmy ochotné investovať do budúcej generácie podnikateľov, kam sa neskromne radíme aj my,“ uzavrel Daniel Minárik.

Text: M. Palkovič Foto: archív D. Minárika

Reklama